Sezon piłkarski 2018/2019 jest już praktycznie historią. Piłkarze grają ostatnie spotkania w kadrach narodowych, aby potem udać się na zasłużone wakacje, natomiast zarządy klubów prześcigają się w kampaniach reklamowych na kolejny, startujący bliżej końca wakacji sezon!

W ofensywie jest już FC Barcelona – klub wypuścił bowiem spot reklamowy prezentujący nowe, niekonwencjonalne jak na Blaugranę koszulki w kratę. Sam trykot nawiązuje do konstrukcji deptaków w centrum miasta – są złożone z kwadratowych płyt. W dolnym narożniku kołnierzyka umieszczona jest flaga Katalonii.

W samym wideo występuje wiele ważnych dla Barcelony jako miasta osób i artystów, między innymi kataloński perkusista Marc Ayza, zespół trapowy SamxSen oraz sami gracze klubu.

W tym momencie zadajecie sobie pewnie pytanie, co ma piłka nożna do EDMu, o którym przecież codziennie opowiadamy. Ano w tym wypadku coś ma – mianowicie soundtrackiem do reklamówki katalońskiego klubu jest utwór “We Did It“, za którym stoją Martin Garrix i amerykański raper Maejor, tworzący projekt AREA21.

Duet nie wypuszcza zbyt wielu muzycznych propozycji. Ba – możemy je wszystkie policzyć na palcach obu rąk, a i tak zostanie jeszcze trochę miejsca. Nie zmienia to jednak faktu, że utwór osiągnął konkretny sukces, którym niewiątpliwie jest użycie go w spocie reklamowym, szczególnie tak sporej międzynarodowej marki jak FC Barcelona. Mając w pamięci sytuacje, kiedy muzyka używana w reklamach zyskiwała drugie życie, możemy się spodziewać takiego efektu w kontekście zarówno samego “We Did It”, jak i całego duetu AREA21, o którym po marcowej premierze pod tytułem “Help” zrobiło się dosyć cicho…