Winyle wciąż na topie. W Brytanii rośnie sprzedaż, w Polsce powstaje nowa tłocznia

W naszym kraju powstanie nowa tłocznia winyli. W UK z kolei płyty tego typu sprzedają się lepiej niż… gry na Playstation.

silesia beats

Kiedyś wyrzucane, teraz wracają do łask. Mowa o płytach winylowych, które w ostatnim czasie robią się coraz popularniejsze. Wszelkie statystyki ukazują, że ten trend wciąż trwa. To jednak nie koniec, bo zwyżkujący trend na czarną płytę wykorzystuje firma z Polski, otwierając nową tłocznię.

Nowa tłocznia

Duży popyt na czarny krążek sprawia, że polska niezależna wytwórnia muzyczna Mystic Production otworzyła spółkę-córkę Mind Your Vinyl. To właśnie ona będzie odpowiedzialna za tłoczenie nowych krążków. Pomysł na otworzenie tłoczni i praca nad jej uruchomieniem trwały od połowy 2021 roku.

silesia beats

Renesans czarnego krążka z fascynacją obserwowaliśmy od wielu lat, jednocześnie doświadczając coraz większych trudności w utrzymaniu terminów premier naszych wydawnictw. Doczekaliśmy momentu, kiedy średni czas wykonania płyty LP w Europie to 8 miesięcy, a braki mocy produkcyjnych w 2021 sięgnęły ponad 25 mln niewytłoczonych płyt winylowych. Mając świetną współpracę i pomoc techniczną od naszych przyjaciół z Takt, postanowiliśmy otworzyć własną tłocznię płyt. Ta piękna historia właśnie się rozpoczyna.

Michał Wardzała

Pierwszymi wytłoczonymi winylami w Mind Your Vinyl bedą Motörhead Ace Of Spades” oraz WaluśKraksaKryzys „Atak”.

Najlepszy czas od dawien dawna

W Wielkiej Brytanii pobyt na płyty winylowe wciąż trwa. W 2021 roku sprzedaż osiągnęła najwyższy poziom od 30 lat, przekraczając ponad 5 milionów sprzedanych krążków. Rosnący trend utrzymuje się również w 2022 roku i się zwiększa, przeganiając sprzedaż gier na Playstation 4 i 5.

ultra

Wzrost i wzrost winyli wydaje się nie do powstrzymania. Jak na 74-letni format analogowy, który przyćmił cyfrową technologię platform do gier, jest to coś niezwykłego. Po dziesięciu latach długiego powrotu do łask, odrodzenie winyli na pewno się utrzyma

Kim Bayley – dyrektor generalny Entertainers Retailers Association

Jak widać ten trend nie tylko się utrzymuje, ale i rośnie. Przybywa więc nam coraz więcej fanów czarnego krążka.

kalendarz

Total
1
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?