Liderem rynku w dziedzinie streamingu muzyki jest Spotify. Potentat ma jednak sporą konkurencję – chociażby takie portale, jak Tidal, Deezer oraz… YouTube. Zgadza się – portal należący do Google kilka miesięcy temu uruchomił usługę YouTube Music, działającą podobnie do szwedzkiej aplikacji. Wprawni obserwatorzy zauważali jednak braki w produkcie – jednym z nich jest kwestia personalizacji.
Korzystając ze Spotify (a niedawno też i z Tidala) możemy uzyskać spersonalizowane playlisty, odpowiadające naszym muzycznym preferencjom. Czegoś takiego brakowało w usłudze Amerykanów, ale ten stan już wkrótce ma się zmienić.
Jak podaje portal NDTV, YouTube Music planuje wprowadzić trzy personalizowane playlisty – userzy będą mieli do dyspozycji “Discover Mix“, playlistę z artystami, których warto poznać; zawierającą najlepsze nowości ulubionych twórców “New Release Mix” oraz opartą o historię słuchanych wcześniej utworów, choć składającą się z tego, czego jeszcze nie sprawdzaliśmy “Your Mix“. Co warte podkreślenia – każda z trzech propozycji ma już swojego odpowiednika na Spotify.
Playlisty trafią do dyspozycji użytkowników jeszcze w tym miesiącu – choć dokładnej daty jeszcze nie poznaliśmy. Czy pomoże to w popularyzacji YouTube Music wśród słuchaczy muzyki? Ciężko stwierdzić – nie zmienia to jednak faktu, że jest to krok w dobrą stronę ze strony Google.