Dobry marketing to jedna z najważniejszych części biznesowej układanki. Do prostych z pewnością to nie należy, zwłaszcza gdy wybieramy drogę tej “cool” młodzieżowej firmy tworzącej memy. O trudności w realizacji wcześniej wspomnianej strategii przekonała się firma RocketJobs – aspirująca do miana lidera na rynku ofert pracy.
Niewłaściwy marketing
Za sprawą portalu Glamrap.pl parę dni temu zrobiło się głośno o firmie RocketJobs, która postanowiła użyć wizerunek zmarłego rapera do promocji swoich ofert pracy. Mowa tu o jednym z członków Paktofoniki. Wizerunek śp. Piotra ‘Magika’ Łuszcza został użyty w poście na grupie “Praca Marketing Reklama PR Media” należącej do wyżej wymienionej firmy. Do treści ogłoszenia dołączony został niezbyt trafiony mem. Przypomnijmy – w 2000 roku raper popełnił samobójstwo.
Żal za grzechy
Po zwróceniu uwagi o, zdaniem internautów, podłe wykorzystanie wizerunku zmarłego rapera, firma RocketJobs wydała oświadczenie.
– Szczerze przepraszamy za opublikowanie niestosownego mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki na jednej z naszych grup na Facebook’u. Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę z zażenowania, jakie mogła wywołać ta publikacja. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post. Materiał został niezwłocznie usunięty z grupy, ale nie mamy już wpływu na powielanie go w social mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach.
Chcielibyśmy dodatkowo przeprosić firmę Open Gate, której oferta pracy została zamieszczona w niefortunnym memie z raperem Magikiem, a także wyraźnie zaznaczyć, że w/w firma nie miała żadnego udziału w przygotowaniu mema. Zdajemy sobie sprawę, że tym niestosownym działaniem mogliśmy narazić firmę na szwank wizerunku, za co jeszcze raz najmocniej przepraszamy.
– pisze zespół Rocket Jobs
Opinia rodziny Magika
Do sprawy postanowił się odnieść Filip Łuszcz – syn Piotra ‘Magika’ Łuszcza, znany jako Fejz. Raper wypowiedział się co sądzi na temat użycia wizerunku jego taty w materiale promocyjnym.
— „Pański ojciec wyskoczył z okna, może chciałby Pan wskoczyć na jego miejsce pracy” — przyznajcie, czy czekacie na taki telefon? Nie? No to najwyraźniej nie jesteście na czasie, albo oferta nie jest kierowana do was. Bo przecież innych to bawi. Pewnie dlatego ten żart nie dotyczy ich ojca…
– napisał Fejz na Instagramie
— W sieci pojawił się mem, który wykorzystuje wizerunek mojego ojca, do reklamy usług jednej z firm. W odpowiedzi na tę ”reklamę”… zostawię kilka szczerych słów. Kiedy widzę karykaturalnie wklejoną twarz mojego ojca, przypominają mi się czasy gimnazjum. Jest to chyba podobny poziom infantylności. Rówieśnicy wyśmiewali się z jego śmierci. Dużo się działo za moimi plecami, nie wspominając o ”martwych” memach. W sieci zacierają się granice między tym, co dozwolone, a tym co nie wypada. Tym co śmieszne, a tym co ośmiesza. Wszystko ma wywołać emocje. Dobrze by było, gdyby to nie były złe emocje. Piotr Łuszcz, dla was znany jako ”Magik”, dla mnie Tata. Wszystkie publikacje, czy słowa, które naruszają jego godność — nie tylko dotykają całą moją rodzinę, ale i łamią prawo. Dlatego mam prośbę do marketingowców i użytkowników sieci — POMYŚL, zanim coś zrobisz…
– napisał Fejz na Instagramie