Kolejna Polka wchodzi z buta na międzynarodową scenę! Blanka Barbara z uznaniem u światowych postaci

Polska producentka pojawiła się ostatnio w dwóch szanowanych labelach sceny klubowej – This Never Happened i JOOF Recordings.

nastia


Od prawie dekady mieszka w Wielkiej Brytanii, gdzie stale rozwija swoje doświadczenie i umiejętności jako producentka i DJ’ka. Grywa nie tylko w Londynie czy innych angielskich miastach. W ostatnich miesiącach wystąpiła m.in. na Amsterdam Dance Event (na zaproszenie labelu Modern Agenda), na Sri Lance, a także na imprezie Instytutu pod nazwą Sadzimy Techno Las w Stefanowie.

Pozycja Blanki Stachelek-Sokal aka Blanka Barbara w świecie muzyki elektronicznej urosła naprawdę mocno. I to do tego stopnia, że pewnego dnia na swojej skrzynce mailowej odnalazła wiadomość od Lane 8, który mocno zainteresował się jej muzyką. Producent włada labelem This Never Happened, będącym swoistym zapleczem Anjunadeep – jest to więc gratka nie lada.

Przyznam, że byłam bardzo zaskoczona, gdy zobaczyłam w mojej skrzynce mail od This Never Happened. Lane 8 był zainteresowany moją muzyką i chciał posłuchać nowych produkcji, które pasowałyby stylem do jego amerykańskiego imprintu.

W tamtym czasie miałam kilka szkiców muzycznych, które cechowało bardziej miękkie brzmienie i organiczna perkusja, niż przy poprzednich, mocniejszych utworach (jak „Predicting The Future” czy “Ashes And Snow”).

Po dopracowaniu selekcji ścieżek i wysłaniu na feedback, Daniel (Lane 8) wybrał dwa utwory i tak doszło do mojego debiutu w This Never Happened.


Blanka Barbara


Na EPce “Root To Branch Vol. 8” możemy usłyszeć dwie autorskie produkcje naszej rodaczki.

nastia

Pierwsza powstała „Maloya”. Usłyszałam ten wokal, który od razu mnie oczarował; nie tylko barwa głosu wokalistki, ale niezwykle brzmiący język kreolski. Od razu pojawił mi się w głowie pomysł na melancholijne pady połączone z melodią basu, która raz opada, dodając nostalgii, a w kolejnej frazie wznosi się, rozjaśniając atmosferę. Tak naprawdę bas odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu emocji w utworze.

Dodatkowym elementem jest brzmienie trąbek – w górnych częstotliwościach melodia stanowi kontrapunkt do wokalu, a w dolnych to samo brzmienie z zamkniętym filtrem wzbogaca dźwięk basu.

Blanka Barbara

Po posłuchaniu wokalu, zaczęłam czytać o Kreolach, ich kulturze i różnorodności, która wynika z ich historii. Wsłuchałam się w kilka utworów folkowych z wyspy Reunion i przez wszystkie melodie przebijała zarówno nostalgia jak i idylliczność. Wzięłam sobie za cel przekazać tą mieszankę emocji w utworze i nazwałam go „Reunion”.

Utwór w oryginale był trochę chłodniejszy, jakby spowity mgłą; zataczający koła motyw był schowany za perkusją, ale po uwagach Daniela dodałam jasny, otwarty dźwięk syntezatora, który nadaje ścieżce klarowności.

Blanka Barbara

Obok utworów Blanki, na EPce można usłyszeć ekskluzywne numery dwóch innych twórców: Renze Michelsa i Tima Walche. Warto też wspomnieć o debiucie naszej rodaczki w JOOF Recordings Johna 00 Fleminga. Zasiliła ona dyskografię brytyjskiego labelu utworem “Prudence”.

nastia

Pomysł, żeby wysłać utwór do tej wytwórni zrodził się, kiedy John 00 Fleming zagrał mój remiks do „Choose Wisely” Basila O’Glue w swojej audycji. Nie mogłam uwierzyć, że gra mój utwór!

Wtedy pojawił się kontakt i po wysłuchaniu “Prudence” JOOF postanowili wydać ścieżkę – od razu pojawiła się w grudniowej edycji Beatport New Progressive House, z czego ogromnie się cieszę.

Blanka Barbara


Czy już wkrótce usłyszymy Polkę w jeszcze popularniejszych wytwórniach? This Never Happened było trampoliną dla karier takich twórców, jak OCULA, Enamour, Artche czy Deeparture. Życzymy Blance tego, aby dołączyła do tego grona.

nastia

Total
1
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?