Cedric Gervais twierdzi, że to on stoi za sławą Lany del Rey. “Ona nie chciała tego sukcesu”

Bardzo odważnych słów użył w jednym z wywiadów Cedric Gervais. Uważa on, że to dzięki jego remiksowi Lana del Rey stała się wielką gwiazdą.

nastia

Remiksy mają nieraz wielką siłę. Wiele poszczególnych utworów, bądź artystów osiągnęło szeroki rozgłos dzięki alternatywnym wersjom swoich utworów. Niejednokrotnie w historii muzyki taneczne interpretacje propozycji, które korzenie mają w zupełnie innych brzmieniach, okazywały się hitami parkietów, streamingów czy stacji radiowych. Podobna historia miała miejsce na początku kariery Lany Del Rey, podczas promocji albumu “Born To Die”. Czwartym singlem pochodzącym z tego krążka było “Summertime Sadness”, które na warsztat również wziął Cedric Gervais. Jego interpretacja odbiła się szerokim echem w branży i do tej pory jest jedną z najczęściej słuchanych propozycji francuskiego DJa. Z tego powodu producent twierdzi, że… bez niego Lana Del Rey nie odniosłaby takiego sukcesu.

Kilka słów o “Summertime Sadeness”

Sprawa nie jest nowa, gdyż słowa Cedrica wobec amerykańskiej artystki padły w podcaście “Money Buys Happiness” opublikowanym w maju 2023. Jednak w ostatnich dniach do sprawy wrócił portal “Pop Crave”, przybliżając szerszej publice sprawę. Odcinek, w którym wystąpił Gervais miał wymowny tytuł (Cedric Gervais: The Man Who Turned Molly Into Millions & Made Lana Del Rey Famous), a jego fragment sugerował, że to on stoi za sukcesem i sławą Lany Del Rey. W materiale wideo francuz odniósł się do swojego największego hitu, jakim jest remix singla “Summertime Sadness” Lany Del Rey.

nastia

Ten utwór ciągle rósł w siłę (Cedric Gervais – “Molly” – przyp. red.) Był w Top 10 w Wielkiej Brytanii, wszędzie. I wtedy do gry weszła Lana Del Rey. Dokładniej to menadżer Lany Del Rey wkroczył do akcji. On był znajomym mojego menadżera i zapytał: “Czy Cedric nie mógłby zremiksować tego utworu?” i dał mi wokale do “Summertime Sadness”. Więc to zrobiłem. (…) Zrobiłem to i chciałem, by moi znajomi DJe to grali. Oni to robili, mówili, że jest to świetne. Wtedy utwór stał się numerem 1 na Beatporcie. To oznaczało, że każdy to kupuje. Świetnie. Kiedy zaczęli to grać w tanecznych radiach, to było super. Kiedy to się wspięło do radiowego Top 40 to również bardzo pozytywnie na to zareagowałem.

Cedric Gervais dla podcastu Money Buys Happiness

Pomimo zapowiadanego sukcesu według Cedrica na drodze do większej promocji stanęła wytwórnia artystki – Interscope.

nastia

Jednak mam też inną historię związaną z tym, jak dostałem się do TOP 40. Utwór miał się w tym momencie świetnie. Poszliśmy do Interscope (wytwórnia muzyczna, która wydawała album Lany Del Rey – przyp. red.) żeby podpromowali utwór, bo jest on hitem. “Musicie do opublikować.” My wypuściliśmy go undergroundową drogą, za pomocą Spinnin’ Records. Poszliśmy do Interscope i powiedzieliśmy, że jest to potężny utwór i ma potencjał. Mówiliśmy, by go wydali. Oni na to: “Nie, Lana Del Rey dopiero co wypuściła ten utwór. (oryginał – przyp. red.) Nie będziemy go promować”. W tym czasie A&R Lany był John Eamon. Powiedziałem mu, że gram na EDC w Las Vegas i by poleciał ze mną, stanął tam na scenie. Kiedy jest 95000 osób ściszam wokale. 95 tysięcy osób śpiewa je. Sam byłem tym zaskoczony. Następnego dnia zadzwoniłem do mojego menadżera, a on stwierdził, że ten utwór niedługo będzie latał w radio. Tak oto znalazł się w TOP 40, my sprzedaliśmy 8,5 miliona singli. Jednak gdybym tego nie zrobił, to utwór nigdy nie ujrzałby światła dziennego.

Cedric Gervais dla podcastu Money Buys Happiness

Gdyby nie ja…

Cedric nie poprzestał na przybliżeniu historii stworzenia remiksu. Producent uważa, że dzięki niemu artystka zaczęła wyprzedawać koncerty w Ameryce.

Lana Del Rey nie wyprzedawała swoich występów w Ameryce. Po tym utworze ona zaczęła wyprzedawać każde miejsce w Stanach Zjednoczonych, w którym koncertowała. Ona nigdy nie miała w swojej karierze radiowego hitu, to (“Summertime Sadness” w remixie Cedrica Gervaisa – przyp. red.) jest jej jedyny.

Cedric Gervais dla podcastu Money Buys Happiness

Francuz odniósł się również do nagrody Grammy, którą dostał za nową interpretację “Summertime Sadness”.

Ona tego nienawidzi. Ona nie zna tego świata i będąc szczerym, ona nigdy nie chciała odnieść sukcesu na tym poziomie, by być w radio. (…) Kiedy wygrałem Grammy, wysłałem jej zdjęcie statuetki. Ona opisała mi emoji kciuka w górze.

Cedric Gervais dla podcastu Money Buys Happiness

Artysta nie poprzestał na komentarzu związanym ze swoim pierwszym remiksem. Kolejnym jego remiksem dla Lany była taneczna interpretacja singla “Young & Beautiful”.

Jedynym krajem, w którym pozwolono wypuścić mi ten utwór (“Young & Beautiful” w remixie Cedrica Gervaisa – przyp. red.) była Australia i Nowa Zelandia. To pokryło się poczwórną platyną. W tym czasie miałem więcej odtworzeń w radio w dziennym paśmie niż Katy Perry. To mogło stać się jeszcze większym sukcesem niż “Summertime Sadness”. Lana wszystko zablokowała i odrzuciła utwór. Powiedziała, by nigdzie nie wydawać tego utworu. Ona nie chciała osiągnąć sukcesu. Byłem w drodze do drugiego Grammy. To miał być kolejny duży, radiowy hit. Ona to ukróciła.

Cedric Gervais dla podcastu Money Buys Happiness

Czas pokazał, że Lana poradziła sobie bez pomocy Cedrica całkiem dobrze. Czy historia byłaby jeszcze bardziej spektakularna, gdyby wokalistka jednak poszła producentowi na rękę? Tego już raczej się nie dowiemy…


foto: Justin Higuchi / Wikimedia Commons

nastia

nastia

nastia

Total
0
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?