W miniony piątek swój wspólny singiel wypuściła para amerykańskich producentów, których łączy między innymi to, że nigdy nie możemy się spodziewać, w jakim stylu się zaprezentują światu. Zarówno Valentino Khan, jak i Dillon Francis w swoich muzycznych katalogach mają lekkie, house’owe utwory, jak i mocniejsze bangery. Znajomi z branży połączyli swoje siły, dzięki czemu otrzymaliśmy nową wersję kultowego “I Like To Move It” Reel 2 Real. Jednak historii procesu jego tworzenia – jak swetra z gruszką – i tak nie zrozumiecie.
Produkcja wprost… z samochodu
Już niemal każde nowoczesne auto może pochwalić się posiadaniem rozbudowanego systemu multimedialnego, którego obsługę ułatwiają duże ekrany. Wkomponowane w deskę rozdzielczą pojazdu “tablety” kryją wiele aplikacji. Na takich urządzeniach zamontowanych w samochodach Tesla można grać w gry, jak i… produkować muzykę. To udowodnili Dillon Francis i Valentino Khan przy promocji tech-house’owego singla “Move It”. Panowie postanowili stworzyć swój wspólny numer właśnie w taki sposób – co możemy zobaczyć na filmiku wrzuconym przez Dillona na TikToka.
Swoją drogą, polecamy również resztę materiałów na jego profilach społecznościowych, gdzie amerykański producent od lat pokazuje swoje dobre poczucie humoru.
Valentino Khan na swoim Twitterze dodał dłuższą wersję klipu. Z niej możemy się dowiedzieć, że pierwsza wersja “Move It” powstała w zaledwie dwie godziny przed występem duetu. Artysta znany ze swojego charakterystycznego wąsa kieruje w nim pytanie do twórcy Tesli. “Czy tatuś Elon byłby z tego dumny?“
Gdzieś to już słyszałem?
Utwór ten jest housowym odświeżeniem hitu stworzonego oryginalnie przez świętej pamięci już Ericka Morillo i Ralphie Muniza, który ujrzał światło dzienne w roku 1993.
Jednak to nie pierwsza “przeróbka” tego legendarnego motywu. Na przestrzeni lat stworzono wiele nowych wersji “I Like to Move It”, jak i wykorzystywano oryginał w akcjach reklamowych i filmach. To też miało miejsce w popularnej animacji “Madagaskar”, a na potrzeby kolejnej części swoją interpretację przygotował will.i.am, członek składu Black Eyes Peas.
W podobnym czasie królowała niebieska żaba znana jako Crazy Frog. Również w ramach tego projektu wykorzystano twórczość Reel 2 Real.
Wśród setek alternatywnych wersji na liście znalazła się też propozycja od Basshuntera, która sampluje charakterystyczny motyw.