kontakt

W miniony piątek swój wspólny singiel wypuściła para amerykańskich producentów, których łączy między innymi to, że nigdy nie możemy się spodziewać, w jakim stylu się zaprezentują światu. Zarówno Valentino Khan, jak i Dillon Francis w swoich muzycznych katalogach mają lekkie, house’owe utwory, jak i mocniejsze bangery. Znajomi z branży połączyli swoje siły, dzięki czemu otrzymaliśmy nową wersję kultowego “I Like To Move It” Reel 2 Real. Jednak historii procesu jego tworzenia – jak swetra z gruszką – i tak nie zrozumiecie.

Produkcja wprost… z samochodu

Już niemal każde nowoczesne auto może pochwalić się posiadaniem rozbudowanego systemu multimedialnego, którego obsługę ułatwiają duże ekrany. Wkomponowane w deskę rozdzielczą pojazdu “tablety” kryją wiele aplikacji. Na takich urządzeniach zamontowanych w samochodach Tesla można grać w gry, jak i… produkować muzykę. To udowodnili Dillon Francis i Valentino Khan przy promocji tech-house’owego singla “Move It”. Panowie postanowili stworzyć swój wspólny numer właśnie w taki sposób – co możemy zobaczyć na filmiku wrzuconym przez Dillona na TikToka.

Swoją drogą, polecamy również resztę materiałów na jego profilach społecznościowych, gdzie amerykański producent od lat pokazuje swoje dobre poczucie humoru.

https://www.tiktok.com/@dillonfrancis/video/7088500166730468654?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7013434469332682245

Valentino Khan na swoim Twitterze dodał dłuższą wersję klipu. Z niej możemy się dowiedzieć, że pierwsza wersja “Move It” powstała w zaledwie dwie godziny przed występem duetu. Artysta znany ze swojego charakterystycznego wąsa kieruje w nim pytanie do twórcy Tesli. “Czy tatuś Elon byłby z tego dumny?

Gdzieś to już słyszałem?

Utwór ten jest housowym odświeżeniem hitu stworzonego oryginalnie przez świętej pamięci już Ericka Morillo i Ralphie Muniza, który ujrzał światło dzienne w roku 1993.

Jednak to nie pierwsza “przeróbka” tego legendarnego motywu. Na przestrzeni lat stworzono wiele nowych wersji “I Like to Move It”, jak i wykorzystywano oryginał w akcjach reklamowych i filmach. To też miało miejsce w popularnej animacji “Madagaskar”, a na potrzeby kolejnej części swoją interpretację przygotował will.i.am, członek składu Black Eyes Peas.

W podobnym czasie królowała niebieska żaba znana jako Crazy Frog. Również w ramach tego projektu wykorzystano twórczość Reel 2 Real.

Wśród setek alternatywnych wersji na liście znalazła się też propozycja od Basshuntera, która sampluje charakterystyczny motyw.

kontakt