Discopolowiec wyjaśnia liczbami czołowe rapowe wytwórnie. Wystarczyło… sześć piosenek

Takie mamy country, na jakie sobie zasłużyliśmy – Skolim zaledwie sześcioma utworami wykręcił lepsze wyświetlenia, niż czołowi rapowi gracze.

nastia

Ostatnie lata branża muzyczna niemalże przez aklamację uznała jako czas dominacji rapu. Widać to było zarówno na scenach zagranicznych (na czele z amerykańską), jak i na polskiej. Nic jednak nie trwa wiecznie – co widać było zarówno jakiś czas temu, gdy z piedestału spadały rock i elektronika, jak i widać teraz. Rapowi twórcy wciąż zajmują wysokie pozycje, ale trwającą już jakiś czas dominację komuś udaje się przełamać. I tak – w Stanach Zjednoczonych jest to muzyka country, a w Polsce zapomnieć o sobie nie daje muzyka disco polo. Co prawda bohater tego tekstu, czyli Skolim, nie poszedł śladem Morgana Wallen’a, który przejął szczyt amerykańskiej listy przebojów, ale i tak ma co świętować.

“Polski rap na kolanach”

Reprezentujący styk muzyki disco polo i latino Skolim w roku 2023 wydał zaledwie sześć utworów. Jak jednak wynika z obliczeń strony “Obliczenia i analizy w rapie”, to wystarczyło do wykręcenia w tym okresie na platformie YouTube liczb lepszych niż trzy główne rapowe wytwórnie w naszym kraju… razem wzięte.

nastia

Skolim w 2023 zdobył więcej wyświetleń na YouTube (184 mln) na kawałkach wydanych w tym (2023 – przyp.red.)roku niż SBM, 2020 oraz QueQuality razem wzięte (178,7 mln).

Polski rap na kolanach. Chłop zrobił to tylko 6-cioma singlami.

Taka sytuacja

Umówmy się – nie robi to najlepszej laurki polskiej scenie muzycznej oraz gustom polskich słuchaczy. Wyniki te jasno pokazują także różnice w gustach między użytkownikami YouTube’a (gdzie disco polo jest popularne) a Spotify (gdzie tego typu brzmienia do list Top 50 wchodzą rzadko). Nawiązując do amerykańskiego przykładu, można powiedzieć wręcz, że takie mamy country, na jakie sobie zasłużyliśmy.

nastia

nastia

Total
0
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?