Jakie problemy spotykają DJów po pandemii? Powstał na ten temat raport

Ukazała się najnowsza edycja IMS Business Report. Czytamy w niej o największych problemach, z jakimi DJe mierzą się po pandemii.

festivaland

W ostatnim czasie ukazał się IMS Business Report 2024. Wydawany co roku dokument zawiera informacje na temat trendów, które eksperci obserwują w naszej branży. Tegoroczna edycja raportu z chłodną głową spojrzała na wpływ pandemii na rynek muzyki elektronicznej i niestety nie ma dobrych wieści, szczególnie dla DJów. Ponad połowa z nich twierdzi, że przed 2020 rokiem ich żywot był prostszy.

Ciężkie życie DJa

Autorzy badania, Mark Mulligan i MIDiA, zapytali DJów o ich zmartwienia w postpandemicznej rzeczywistości. Respondenci skarżyli się przede wszystkim na większe trudności z bookingami. W tej materii problemy ma ponad 41% artystów. Na to wszystko nakładają się niższe zarobki40% badanych stwierdziło, że ich wynagrodzenia zmalały po pandemii zmalały. Jeżeli spojrzymy na źródła przychodów większości światowych artystów, zauważymy, że za największe liczby odpowiadają występy na żywo. Stąd ta sytuacja jest dla DJ-ów niezwykle dotkliwa. Większość z nich jednak nie opiera swojej działalności jedynie na graniu w klubach czy na festiwalach. 85% respondentów stwierdziło, że bardziej niż DJ-ing ważniejsza jest dla nich produkcja muzyki. Patrząc jednak na ostatnie zmiany w sposobie, w jaki Spotify rozlicza się z artystami, można stwierdzić, że i w tej kwestii nie jest łatwo.

festivaland

Światełko w tunelu

Jednocześnie w raporcie czytamy, że branża muzyki tanecznej jest w “fazie mocnego wzrostu po pandemii”. Po zniesieniu obostrzeń ludzie tłumnie ruszyli na imprezy, dzięki czemu ich organizatorzy odnotowali 35%-owy wzrost.

pdc

Istniało ryzyko, że 2023 rok będzie miał trudności ze spełnieniem zawyżonych oczekiwań, ale branża muzyki elektronicznej po raz kolejny odnotowała silny wzrost praktycznie we wszystkich jej sektorach.

Mark Mulligan, MD & Analyst w MIDiA Research

Miejmy nadzieję, że to wszystko przełoży się na sytuację finansową osób, które stanowią centralny punkt wszelkich EDMowych wydarzeń, czyli DJów.

O IMS Report

International Music Summit (IMS) pisze o sobie jako “platformie liderów myśli w zakresie muzyki elektronicznej, kultury, edukacji i technologii, stworzonej w celu inicjowania etycznych zmian i katalizowania zrównoważonego wzrostu w ramach zróżnicowanego globalnego przemysłu muzycznej”. Organizacja co roku publikuje raport, w którym podsumowuje stan branży muzyki elektronicznej. Z pewnością zajrzymy jeszcze do niego i poświęcimy mu kilka artykułów. Zachęcamy do przypomnienia sobie, jak wyglądał rynek w 2022 r., a bardziej dociekliwych odsyłamy na oficjalną stronę raportu.

festivaland

Total
0
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?