kontakt

Będący w sprzedaży nieprzerwanie od 2001 roku iPod trafia na śmietnik historii. Apple poinformowało o zakończeniu produkcji urządzenia, które swego czasu było ikoną popkultury.


Kiedy w naszym kraju furorę robiły odtwarzacze MP3, na które wrzucano zassane z sieci kawałki, w Stanach Zjednoczonych i na zachodzie Europy doskonale znana była marka iPod. To właśnie ten brand odtwarzaczy audio stał się pierwszą ikoną popkultury made by Apple, zanim pojawił się iPhone. Z czasem technologia poszła do przodu – dzięki czemu możliwości, jakie dawało charakterystyczne urządzenie, pojawiły się w kieszeni praktycznie każdego młodego człowieka w naszej części świata za sprawą smartfonów. To siłą rzeczy spowodowało spadek popularności iPod’ów, które jednak w dalszym ciągu były produkowane. Niestety, ten stan rzeczy także ulegnie zmianie.

2001 – 2022

Kieszonkowy przenośny odtwarzacz muzyczny po 21 latach sprzedaży znika z rynku. Apple poinformowało o rezygnacji z dalszej produkcji tego urządzenia. Choć nie sposób odeprzeć wrażenia, że można było zrobić to zdecydowanie wcześniej. Ostatni model iPod’a ukazał się bowiem w 2019 roku. Była to kolejna emanacja wprowadzonego już 12 lat wcześniej modelu Touch, mocno przypominającego smartfony iPhone. Urządzenie zdominował duży ekran dotykowy, zaś charakterystyczne nawigacyjne koło o nazwie Click Wheel, obecne w pierwszych modelach, zniknęło.

Od kilku lat wypuszczano praktycznie wyłącznie model Touch – modele Nano i Shuffle zostały wycofane ze sklepów już w 2017 roku. Teraz także ten najbardziej przystosowany do obecnych trendów typ trafi na śmietnik historii. Sprzęt nie będzie już produkowany, a w sklepie Apple znajdziemy go już tylko do wyczerpania zapasów.

“Duch iPoda żyje”

W oświadczeniu opatrzonym nazwą “The music lives on”, firma z Cupertino przekonuje, że muzyka w dalszym ciągu jest obecna w ekosystemie Apple.

Muzyka zawsze była częścią naszego rdzenia w Apple i udostępnienie jej setkom milionów użytkowników w sposób, w jaki iPod wpłynęła nie tylko na przemysł muzyczny. Na nowo zdefiniowała również sposób odkrywania, słuchania i udostępniania muzyki.

Dziś duch iPoda żyje. Zintegrowaliśmy niesamowite wrażenia muzyczne we wszystkich naszych produktach. Od iPhone’a przez Apple Watch do HomePod mini, a także na Macu, iPadzie i Apple TV. A Apple Music zapewnia wiodącą w branży jakość dźwięku z obsługą dźwięku przestrzennego. Nie ma lepszego sposobu na cieszenie się, odkrywanie i doświadczanie muzyki.

Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple ds. marketingu światowego

kontakt