Spotify Top 100

Czasem przychodzi czas na zmiany, czy odświeżenie swojej marki. U producentów najczęściej związane jest to z zamiłowaniem do tworzenia w innych gatunkach muzyki. Drastyczne zmiany stylu często spotykają się z brakiem akceptacji od dawnych, wiernych fanów. Co w przypadku portali związanych z branżą? Tutaj najczęściej i najszybciej zobaczymy zmiany w postaci nowej szaty graficznej strony czy przeprojektowanego logo. Nową identyfikację wizualną zaprezentował właśnie Beatport. Amerykański sklep internetowy zdecydował się na odświeżenie znaku i kolorystyki z nim kojarzonej.

Logo inspirowane winylem

W nowym logo Beatporta łatwo zobaczyć sprytny zabieg. Projektanci znaku zauważyli, że elementy gramofonu mogą ułożyć się w małą literę “b”. Wykorzystano to w nowym znaku znanego sklepu internetowego z muzyką, przy tym – zgodnie z obecnymi trendami – jak najbardziej go upraszczając. Jest to już kolejny rebranding Beatporta, jednak pierwszy, w którym zdecydowano się w nim odejść od ikony słuchawek. Pierwsza wersja logo została zaprezentowana w 2004 roku, a modyfikacja pierwotnej wersji miała miejsce w 2012 roku.

Motyw słuchawek jako znak rozpoznawalny sklepu z muzyką był dobrym zabiegiem. Jednak aktualnie Beatport rozszerzył zakres swoich usług, oferując przykładowo livestreamy tworzone we współpracy z cenionymi artystami. Marka ta jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm związanych z branżą muzyki elektronicznej. Użycie nawiązania do gramofonu jest w tym przypadku celnym zabiegiem, celnie zaznaczającym zmiany, jak i przypominające o korzeniach sztuki DJingu. W końcu od kilku lat winyle znów są popularne.

Kilka słów od twórcy

Na temat niej identyfikacji wizualnej Beatporta wypowiedział się Thomas Kurppa, szef agencji odpowiedzialnej na zmiany. Założenia Kurppa Hosk pokrywają się z naszymi spostrzeżeniami. Właśnie jasność przekazu jest jedną z cech dobrze zaprojektowanego logo.

Celowo nawiązaliśmy do obecnych czasów, do historii i bogatej kultury wizualnej, która otacza tę (muzyczną) kategorię. Scena undergroundu jest silnym korzeniem ekosystemu Beatportu. Muzyka zawsze inspirowała branże grafików – pod tym względem jest to nasze spotkanie, fuzja. Dając identyfikacji możliwość dynamicznej ekspresji. Było to dodatkową frajdą, by zwiększyć liczbę wizualnych wypadów i by zademonstrować jak szeroka może być paleta tej identyfikacji.

Thomas Kurppa, szef Kurppa Hosk

Odświeżona aplikacja mobilna

Prócz logo wzięto na warsztat również inne elementy identyfikacji wizualnej muzycznego giganta. W ramach prac została odświeżona aplikacja mobilna Beatport. Nowy design został wprowadzony do wersji na system iOS. Jest ona bardzo przejrzysta i spójna z tym, co prezentuje reszta brandingu. Zgodnie z nowymi ustaleniami, głównymi kolorami w niej zauważanymi są czerń i neonowa zieleń.

To jest nowa aplikacja mobilna. Jest to ważne rozszerzenie platformy Link, która daje możliwość odkrycia przed DJów nowej muzyki, zgromadzić i przygotować gotowe do występów listy utworów oraz przenieść je bezpośrednio do macierzystego środowiska. Jest to bardzo potężne narzędzie, o które dopytywali się nasi klienci i myślę, że je pokochają.

Robb McDaniels, CEO Beatport

Spotify Top 100