Pomimo 345 milionów aktywnych użytkowników, Spotify nadal nie przynosi zysku

Najpopularniejszy portal streamingowy świata wciąż się rozwija. Jednakże, pomimo rekordu użytkowników, firma wciąż przynosi straty.

nastia

Spotify jest aktualnie najpopularniejszą muzyczną usługą streamingową, która jest dostępna w ponad 90 krajach na świecie. Mimo ciągłego wzrostu popularności platformy, nadal nie przynosi ona zysku. Tak wynika z ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego firmy. Czego możemy dowiedzieć się z raportu streamingowego giganta?

Miliony słuchaczy

Spotify w tym momencie posiada 345 milionów aktywnych miesięcznych użytkowników, a 155 milionów z nich jest subskrybentami płatnych pakietów. Wzrost ich liczby w porównaniu do wyników z trzeciego kwartału 2020 roku wynosi odpowiednio 27% w przypadku wszystkich aktywnych użytkowników platformy, oraz 24% jeśli chodzi o słuchaczy premium.

nastia

Największy wzrost zanotowano pośród korzystających z darmowej wersji usługi. Ilość osób, którym wyświetlają się reklamy zwiększyła się o 30%, finalnie dając liczbę 199 milionów. W poprzednim kwartale wykupioną subskrypcję miało 144 milionów użytkowników, a platforma zanotowała łącznie 320 milionów aktywnych miesięcznych słuchaczy.

nastia

W czym problem?

Jak donosi Wall Street Journal, pomimo wzrostu ilości słuchaczy, finansowo firma nie stoi w najlepszej pozycji. Jest to spowodowane większą popularnością planów oferujących zniżki (takich jak Duo – oferta dla par, Rodzina – dla 6 osób mieszkających pod jednym adresem i Student). Powodem zaistnienia tej sytuacji jest również mniejsza cena usługi w krajach takich jak Indie czy Rosja. Spotify w porównaniu do 2019 roku odnotowało spadek o 8% średniej kwoty przychodu przypadającej na jednego słuchacza. Aktualnie wynosi ona 4,26 euro, co daje w przeliczeniu ponad 19zł.

Ciągłe straty

Całkowite straty wynoszą 125 milionów euro. W porównaniu do ubiegłego roku jest ona mniejsza – w 2019 kwota ta wynosiła 209 milionów euro. Straty nie powinny nikogo dziwić. W tej formie Spotify funkcjonuje już od dłuższego czasu. Taka strategia jest tłumaczona ciągłym rozwojem firmy – co ma zastosowanie w przypadku wielu “jednorożców”, czyli startup’ów odnoszących międzynarodowy sukces.

Przypomnijmy, że ciągle wprowadzane są nowe funkcje. Do usługi dodano również opcję słuchania podcastów, a niedawno – audiobooków. Na Twitterze Spotify News odsłonięto też rąbka tajemnicy związanego z #SpotifyStreamOn, które prawdopodobnie będzie usługą umożliwiającą słuchanie koncertów na żywo za pomocą zielonej platformy. Wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane 22 lutego.

https://twitter.com/SpotifyNews/status/1356648594460315648

nastia

Total
20
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?