O tym, że Spotify jest jedną z najpopularniejszych platform muzycznych na świecie, wie chyba każdy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, ile tak naprawdę osób korzysta z usług tej aplikacji w naszym kraju. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Mediapanel, a opracowanego przez portal wirtualnemedia.pl, jest ich naprawdę sporo.
1/3 zasięgu
Jak wynika z raportu, z usług Spotify w Polsce w listopadzie ubiegłego roku korzystało 9,85 mln osób, co zapewnia prawie 33% zasięgu w sieci. Nie wiadomo jednak dokładnie, ilu użytkowników korzysta z wersji premium (takich danych Spotify nie udostępnia) – niemniej platforma zabrała spory kawałek torta. Ten wynik sprawia, że szwedzka usługa jest najpopularniejszą tego typu w naszym kraju.
Ponad 6 mln użytkowników zebrała z kolei aplikacja YouTube Music. Na trzecim miejscu wśród czołowych platform muzycznych i podcastowych znalazła się Interia.pl, gdyż w badaniu uwzględniono również witryny z treściami o muzyce. Nie powinno więc dziwić, że prócz globalnych marek znalazły się również polskie portale.
Tendencja rosnąca
W porównaniu z wynikami z października można zauważyć, że dwie czołowe platformy streamingowe coraz bardziej zyskują na popularności. Zarówno Spotify, jak i YouTube Music zyskały po ponad 500 tys użytkowników w ciągu jednego miesiąca. Jest to wzrost potwierdzający tezę, że Polacy coraz częściej słuchają swojej ulubionej muzyki w legalny sposób.