ghostproductions.pl

Za nami pierwsze globalne wydarzenie marki Spotify. Wbrew naszym wcześniejszym przypuszczeniom, #SpotifyStreamOn nie okazało się nową usługą spod szyldu najpopularniejszego portalu streamingowego na świecie. Podczas spotkania, któremu towarzyszyły liczne największe nazwiska sceny pop, latino, rock czy też postacie pokroju prezydenta Baracka Obamy, przestawiono szereg planów na rozwój platformy. Na zmianach mają skorzystać nie tylko słuchacze muzyki czy podcastów. Zapewniono też szereg zmian w ramach usługi Spotify for Artists.

Lepsza jakość muzyki

Na ten moment jedyną popularną usługą streamingową, która umożliwia odtwarzanie muzyki z bezstratną jakością jest Tidal. Wielu użytkowników Spotify domagało się wprowadzenia jakości HiFi również w subskrybowanej przez nich platformie. Prośby zostały wysłuchane – tym samym już wkrótce rozpocznie się wprowadzanie planów pozwalających na słuchanie muzyki w jakości odpowiadającej tej z płyt CD.

Utworów w wysokiej jakości będzie można słuchać na urządzeniach obsługujących aplikację Szwedów, jak i na głośnikach obsługujących Spotify Connect. Aktualna cena nowej usługi nie jest znana, jednak patrząc na konkurencyjne usługi, możemy spodziewać się opłaty na poziomie kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Na ten moment Tidal HiFi w pakiecie indywidualnym kosztuje 39,99zł.

Udogodnienia dla twórców

Szwedzi ciągle próbują doskonalić swoje usługi w ramach Spotify For Artists. Prócz Spotify HIFI, dalszego rozwoju Spotify Clips i Canvas, planowana jest dalsza rozbudowa playlist Release Radar – celem jest promocja obiecujących artystów. Wprowadzane są też sponsorowane rekomendacje, które mają zapoznać fanów danej muzyki z nowymi wydaniami ulubionych artystów czy pokazywaniu podobnych propozycji. Takie kampanie umożliwiają wybór grona słuchaczy, na których pozyskaniu lub utrzymaniu chcemy się skupić.

Planowane jest wprowadzenie w USA umożliwienia wykupienia rekomendacji samodzielnie, przez samego artystę. W dalszej części 2021 roku udostępniona będzie także usługa Discovery Mode w wersji beta. Dzięki niej zespoły zarządzające artystami będą miały wpływ na działanie algorytmów związane z budowaniem nowych grup odbiorców. Również cała platforma Spotify for Artists doczeka się zmian. Do końca 2021 roku możemy spodziewać się wprowadzenia tłumaczenia usługi w kolejnych 25 językach. Innowacje z pewnością przydadzą się samym muzykom, jak i ich menadżerom czy wytwórniom, z którymi współpracują.

Więcej krajów

W 2021 roku Spotify ma zamiar wejść na 85 nowych rynków oraz wprowadzić 36 dodatkowych wersji językowych. Na wszystkich będzie od razu dostępna usługa w wersji Free i Premium, a dodatkowe plany jak np.: Student, Duo czy Family zostaną wprowadzone jedynie na wybranych terytoriach. Jednak w dniu premiery w każdym z nich będzie udostępniony szeroki katalog twórczości, który ciągle będzie się powiększał. Szwedzi swój streaming zaoferują między innymi Nigerii, Pakistanie, Mozambiku czy na Madagaskarze.

Nowa era podcastów

Dużą część #SpotifyStreamOn poświęcono na kwestie związane z podcastami. Ten sektor zielonej usługi jest dość nową jej częścią. Dzięki temu Szwedzi mają jeszcze wiele rzeczy, które w tej kwestii mogą dodać czy usprawnić. Jednym z aspektów, jaki niedługo zostanie poprawiony to sposób odkrywania nowych treści. Dzięki algorytmom i wykorzystaniu potencjału machine learning łatwiej będzie wyszukać podcasty po temacie audycji czy informacji poruszanej w ramach danego odcinka. Dodane zostaną również nowe opcje. Wśród nich możliwość dodania wideo do podcastu, dodania form interakcji ze słuchaczami poprzez zamieszczanie ankiet czy udostępnienie narzędzi do przeprowadzenia Q&A.

Więcej reklam…

…dla podcasterów. Dokładniej pisząc, zielona usługa streamingowa udostępnia nowe opcje, które pozwolą łatwiej uzyskiwać reklamodawców do swoich słuchowisk. Będzie to możliwe dzięki Spotify Audience Network i Spotify Ad Studio. Do tego w fazie beta wprowadzona będzie możliwość monetyzacji podcastów poprzez ich płatne subskrypcje. Niestety, na ten moment platformy te będą dostępne głównie w USA.

Spotify + WordPress

Cennym dodatkiem dla twórców treści słuchanych jest współpraca Spotify Anchor z WordPressem. Nowe narzędzie od Szwedów pozwala na publikacje treści pisanej w formie podcastu za pomocą kilku kliknięć. Twórcy słuchowisk będą mieli do dyspozycji zupełnie odwrotną opcję. Zielony streaming umożliwi założenie strony dla każdego podcastu w równie prostej formie. Dzięki temu oba środowiska będą miały możliwość rozbudowania swojej społeczności o osoby preferujące alternatywne formy konsumpcji treści.

Rozwój aplikacji

Na koniec coś z nowości mających miejsce poza #SpotifyStreamOn. W ostatnich dniach ma miejsce aktualizacja aplikacji mobilnej usługi streamingowej, która usprawnia poruszanie się po zawartości naszej biblioteki. Zastosowano bardziej intuicyjny sposób filtrowania ulubionej muzyki czy podcastów. Na górze appki znajdą się przyciski, które pozwolą nam wyświetlić jedynie spis zapisanych playlist, artystów, albumów i podcastów. Niektórzy mogą już widzieć te zmiany, a inni muszą na nie zaczekać. Niestety, zmiana jest dokonywana po stronie serwerów, a aktualizacja oprogramowania przez z aplikacjami nie zaradzi nam na to.

Coś się kończy…

Szwedzi również walczą o to, by użytkownicy darmowej wersji usługi przeszli na płatną opcję. Przez to w ramach Spotify Free już nie będziemy mogli przesyłać muzyki na zewnętrzne głośniki. Przy próbie wykonania takiej operacji dostaniemy komunikat, że opcja ta jest dostępna jedynie dla użytkowników Premium. Niestety, jeśli często korzystaliście z tej opcji, to czas najwyższy na zakupienie subskrypcji.

ghostproductions.pl