Magazyn Billboard od 63 lat w oparciu o słuchalność radiową, wyniki sprzedaży oraz liczbę odtworzeń na platformach streamingowych opracowuje ranking 100 największych utworów wszechczasów. W ostatnim zestawieniu pierwszą pozycję zajęła piosenka The Weeknd, którą wszyscy dobrze znamy między innymi z radia, czy telewizyjnych kanałów muzycznych.
“Blinding Lights” hitem wszechczasów według Billboard
Billboard ujawnił we wtorek, że jeden z najpopularniejszych utworów The Weeknd’a “Blinding Lights” po 90 tygodanich na szczycie listy Hot 100 zajął pierwsze miejsce na liście Greatest Hits of All Time Hot 100. Tym samym zdetronizował kultowego twista Chubby’ego Checker’a, który piastował tytuł od 2008 r.
Owoc majsterkowania z muzyką lat 80.
W wywiadzie udzielonym dla Billboardu The Weeknd opowiedział nieco o procesie komponowania utworu.
Zawsze majstrowałem przy latach 80. Wcześniej było to o wiele bardziej subtelne, ale zawsze chciałem się w tym całkowicie zanurzyć. I myślę, że po 10 latach na to zasłużyłem.
The Weeknd
Utwór “Blinding Lights” został wydany w listopadzie 2019 r. Niespełna dwa lata później, we wrześniu tego roku, odnotował spektakularne 2,5 mld odtworzeń na Spotify. Wyjątkową popularność zapewniło mu pandemiczne wyzwanie taneczne na TikTok’u oraz występ The Weeknd w przerwie meczu Super Bowl.
Nie da się ukryć, że przyznany utworowi tytuł jest pięknym ukoronowaniem dziesięcioletniej kariery Kanadyjczyka.
EDM też poniekąd triumfuje
Intrygujący głos The Weeknd możemy usłyszeć nie tylko w radio, ale też w DJskich setach. Kanadyjczyk chętnie współpracuje z producentami EDM, o czym świadczy m.in. ostatni collab ze Swedish House Mafia “Moth To A Flame” oraz remix “Can’t Feel My Face” popełniony przez Martina Garrixa. Z kolei najnowszy album kanadyjskiego wokalisty także ma zawierać EDMowe nawiązania.
Wracając na koniec do tematu “Blinding Lights” – z osiągnięcia Abla cieszyć się mogą także W&W, którzy mogą teraz chwalić się, że zremiksowali hit wszechczasów.