TikTok to platforma, która w ostatnim czasie wywarła ogromny wpływ na rynek muzyczny. Za jej pośrednictwem wybiło się wielu artystów, a wiele utworów zyskało drugą młodość. Jak się okazuje, ByteDance, spółka macierzysta TikToka, nie zatrzymuje swojej ekspansji tylko na mediach społecznościowych i… uruchamia platformę streamingową.
Społecznościowy gigant
TikTok jest jedną z najpopularniejszych (popularniejsza niż YouTube) aplikacji na świecie. Obecnie wiele innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, czy Instagram, upodabnia sposób swojego działania do TikToka. ByteDance, spółka macierzysta, nie spoczywa jednak na laurach i chce ustanawiać trendy także w branży platform streamingowych.
Jak podaje `Business Insider, ByteDance w maju złożyło wniosek do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych o rejestrację znaku towarowego “TikTok Music”. Nowo powstała platforma pozwoliłaby użytkownikom m.in. przesyłać strumieniowo oraz udostepniać muzykę, a także tworzyć listy odtwarzania. Brzmi znajomo?
Nihil novi?
Złożenie wniosku w USA to nie pierwsze działanie ByteDance w świecie platform streamingowych. Wniosek złożony został już w Australii w listopadzie. W Indonezji, Brazylii i Indiach działa już Resso, a w `Chinach – Qishui Yinyue.
Warto wspomnieć też o tym, media społecznościowe i platformy streamingowe to nie jedyne branże, w jakich działa ByteDance. Od marca działa SoundOn – platforma do marketingu i dystrybucji muzyki. Pozwala ona na przesyłanie utworów do TikTok oraz rozpowszechnianie ich na inne platformy streamingowe.
Streaming to przyszłość
Nie jest jeszcze jasne, jak dokładnie będzie działał TikTok Music. O tym, że Spotify może czuć się zagrożony świadczy fakt, że platforma testuje funkcję zachęcającą do codziennego przewijania 15 pętli audiowizualnych. Ponadto, Snapchat ogłosił Sounds Creator ““`Fund – dotację dla artystów dystrybuujących muzykę na platformie.
TikTok zdominował media społecznościowe. Czy zdominuje tez platformy streamingowe?