Może wam się to podobać lub nie, ale TikTok jest już popularniejszy niż YouTube. I są na to twarde dane

Jak wynika z badań, TikTok wyprzedza YouTube w jednej z najistotniejszych statystyk – mianowicie w średnim czasie oglądania.

nastia

Znak czasów – tak można powiedzieć o najnowszym raporcie firmy App Annie. Wskazuje on na to, że TikTok wyprzedza YouTube w jednej z najistotniejszych statystyk – mianowicie w średnim czasie oglądania.

Czasy się zmieniają, i widać to coraz bardziej. Mamy tu na myśli nie tylko to, co dzieje się w świecie realnym, ale również to, co widzimy w naszych smartfonach czy komputerach. Świat wirtualny zyskał niebagatelne znaczenie w ostatnich kilkunastu latach, zaś najlepiej radzą sobie w nim osoby młode. Nowe pokolenia kreują nowe trendy, a jednym z ważniejszych miejsc, które to udowadnia, jest TikTok. Portal od jakiegoś czasu jest najpopularniejszym w sklepach z aplikacjami na smartfony. W Polsce korzysta z tego programu już kilka milionów osób, głównie młodych. Z kolei w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii postanowiono temu zjawisku przyjrzeć się jeszcze bliżej.

nastia

Nowy król internetu?

Zajmująca się analizą danych firma App Annie przygotowała raport, do którego dotarł portal The Verge. Wynika z niego, że TikTok przegonił YouTube w jednym z najważniejszych parametrów, którym jest średni czas oglądania.

nastia

Wyniki zostały przedstawione w skali miesiąca – i pokazują one sporą różnicę między sposobem konsumpcji kontentu w zależności od tego, po której stronie Atlantyku się znajduje. W USA różnica między TikTokiem a YouTube jest nieduża (24 godziny vs 22 godzin i 40 minut), ale w Zjednoczonym Królestwie dominacja chińskiej aplikacji jest już ciężka do zakwestionowania (26 godzin vs 16 godzin).

Trendy również wskazują na coraz lepszą pozycję należącej do ByteDance aplikacji. Przykładowo w UK TikTok jest bardziej angażujący od YouTube od… maja 2020 roku.

TikTok – geneza sukcesu w paru zdaniach

Najpewniej na tym, że materiały są tam krótkie, intensywne i – co za tym idzie – bardziej angażujące. Nie brakuje tam również tematów barwnych i kontrowersyjnych, co przyciąga młodego widza – niezależnie od tego, czy zobaczone w filmiku zjawisko popiera, czy hejtuje. Z racji krótkiej formy filmików (która i tak wkrótce będzie mogła wynosić nawet 5 minut), jest to również dobra aplikacja do zabijania czasu. Niestety, wiemy to również po sobie…


My też jesteśmy na TikToku.
Sprawdź sobie, zapewniamy brak cringe’u!


Wracając jeszcze na chwilę do badań – zostały one przeprowadzone na podstawie danych od użytkowników smartfonów z Androidem. Może to nieco przekłamywać obraz – szczególnie w USA, gdzie bardzo popularne są sprzęty marki iPhone. Mimo to, trend jest widoczny i w kolejnych miesiącach będzie miał jeszcze większy wpływ na krajobraz internetu.

nastia

nastia

nastia

Total
1
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?