Jednak się dogadali! Universal Music Group po trzech miesiącach powraca na TikToka

Pod koniec stycznia muzyka artystów z Universal Music zniknęła z platformy TikTok. Obie strony potrzebowały trzech miesięcy na porozumienie.

silesia beats

2024 jest burzliwym czasem w branży muzycznej. Na przełomie stycznia i lutego słuchaczy i obserwatorów zaskoczyła informacja o odejściu Universal Music Group – największej wytwórni muzycznej na świecie – z platformy TikTok. W efekcie z dnia na dzień zniknęła stamtąd muzyka takich tuzów, jak Taylor Swift, Drake, The Weeknd czy Justin Bieber. Problem dotyczył także masy elektronicznych postaci oraz tych mniej znanych, dla których chińska platforma była istotnym elementem budowania kariery. Zmiany te miały też wymierny wpływ na twórców treści. Na przykład, z kilkudziesięciu filmów z będącego w naszym uniwersum konta @pojtan zostały usunięte dźwięki. Było to związane bezpośrednio z wycofaniem się UMG z TikToka. O tym, jak sytuacja wyglądała w momencie wycofywania się, możecie przeczytać poniżej.

Powrót po trzech miesiącach

W sieci nie brakowało opinii, że ten exodus może być czymś na miarę chwilowego focha i prędzej czy później dwóch gigantów dojdzie do porozumienia. I istotnie tak się stało – choć musieliśmy na to czekać trzy miesiące. Z początkiem maja Universal i TikTok ogłosiły nowe porozumienie licencyjne. Za jego pomocą utwory dużej ilości wykonawców powrócą na popularną platformę. Głównymi założeniami umowy – czytamy w oświadczeniu wytwórni – ma być zapewnienie autorom piosenek i artystom “lepszego wynagrodzenia, nowych możliwości promocji i zaangażowania dla ich twórczości oraz wiodących w branży zabezpieczenia w odniesieniu do generatywnej sztucznej inteligencji”.

jay_cluss

Ten nowy rozdział w naszych relacjach z TikTokiem koncentruje się na wartości muzyki, prymacie ludzkiego artyzmu i dobrobycie społeczności twórców. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem TikToka, by móc wspierać interesy naszych artystów i autorów piosenek, a także wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki na platformach społecznościowych.

Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group

Muzyka jest integralną częścią ekosystemu TikToka i cieszymy się, że znaleźliśmy wspólną ścieżkę rozwoju z Universal Music Group. Zobowiązaliśmy się do współpracy w celu zwiększenia wartości, odkrywania i promocji wszystkich niesamowitych artystów i autorów piosenek UMG oraz pogłębienia ich zdolności do rozwoju, łączenia się i angażowania społeczności TikToka.

Shou Chew, dyrektor generalny TikToka

Na ten moment biblioteka utworów Universal Music Group jeszcze nie wróciła na TikToka. Jednak, jak czytamy w oświadczeniu, prace nad jak najszybszym powrotem trwają.

ultra

kalendarz

Total
0
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?