Boom na festiwale organizowane w wirtualnej formie wybuchł wraz z pandemią koronawirusa i sytuacją, która zmusiła nas do zostania w domach. Różne organizacje czy artyści wzięli się za nagrywanie oraz nadawanie setów. Jako Shining Beats również wpadliśmy w wir tej mody, co zaowocowało dwiema edycjami naszego internetowego festiwalu. O kulisach organizacji wydarzenia możecie przeczytać w tym tekście.
Wraz z powrotem festiwali i klubów (co prawda nie zawsze w formie, którą znamy sprzed pandemii) zapotrzebowanie na wirtualne festiwale spadło, przez co i ilość streamów znacząco uległa zmianie.
IKEA z własnym eventem online
Jednak niektórzy jeszcze widzą światełko w tunelu dla tego typu wydarzeń. Kimś takim jest chociażby IKEA, która właśnie zapowiedziała swój dwudziestoczterogodzinny stream. Niektórzy mogą zaśmieszkować, że ta transmisja będzie polegała na pokazywaniu, jak odpowiednio skręcać meble szwedzkiej firmy, więc gdzie miejsce na muzykę? I tutaj firma słynąca z klopsik… przepraszam, ze sprzedawania elementów wyposażenia mieszkania, może was zaskoczyć. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 16 września, czeka nas wiele interesujących setów i koncertów od cenionych artystów.
Festiwal klopsików?
Co prawda niedawno w bistro przy szwedzkiej sieci sklepów można było zjeść klopsiki po promocyjnej cenie 5 zł, ale tym razem dostaniemy coś ciekawszego. IKEA na swojej wirtualnej imprezie ukaże występy z czterech różnych kategorii. Wśród nich co nieco o designie, jedzeniu, ale też nie zabraknie ciekawych rozmów i tego, na co fani muzyki czekają najbardziej – koncertów. Koncepcją wirtualnego festiwalu jest ukazanie zaproszonych osób w środowisku, w którym żyją na co dzień. Tego dnia ich kuchnie, pokoje dzienne, sypialnie czy inne zakątki domów mają zamienić się w wielkie sceny. Wszystko oczywiście z produktami szwedzkiej mafii meblowej w tle. Wydarzenie będzie miało miejsce już 16 września. Do stworzenia wydarzenia wykorzystano ponad 100 domostw.
Jest to nowy sposób doświadczania, który chce zaoferować firma IKEA. Chcemy świętować, łączyć się i angażować się wokół życia w domu. Domowe trasy po całym świecie otworzą nam wrota do nowych doświadczeń i inspiracji. Chcemy zapoczątkować dyskusje na temat zrównoważonego rozwoju domu jutra, przy tym zachowując przystępną cenę. Jak to jest w zwyczaju festiwali, możecie spodziewać się kilku niespodzianek.
Erika Intiso, Dyrektorka Naczelna IKEA Marketing and Communication AB.
…a Swedish House Mafia zagra?
Co prawda “szwedzkiej trójcy świętej” zabraknie, jednak w lineupie nie brakuje ciekawych nazw z całego globu. Ze sceny klubowej usłyszymy występy takich postaci, jak Kaytranada, TOKiMONSTA, ZULI oraz Loraine James. Podczas wydarzenia usłyszymy też MØ, którą możecie kojarzyć ze współprac z Major Lazer (oraz solo z Diplo czy Walshy Fire), What So Not, czy Snakehips.
Cały lineup wydarzenia możecie zobaczyć poniżej.
Dom na nowo
Podczas swojego wydarzenia IKEA chce na nowo pokazać nasze domy. Pandemia w wielu z nas zmieniła postrzeganie przestrzeni, w których żyjemy. W czasie festiwalu będzie to pokreślone w kilku segmentach. Niektórzy artyści będą mieli okazję pokazać otoczenie, w którym na codzień żyją. Inni zagrają dla nas domowe koncerty czy zaprezentują sety w takim otoczeniu. Nie zabraknie też oprowadzania po mieszkaniach, kącika kulinarnego czy nowinek z życia IKEI. W ramach 24 godzin ze szwedzką firmą spędzimy też czas na zakupach, zobaczymy przemiany wnętrz czy zajrzymy do przeszłości szwedzkiej firmy. Podczas wirtualnego wydarzenia nie zabraknie też polskiego akcentu. W jednym z segmentów zobaczymy ich fabrykę znajdującą się w Zbąszynku.
Przez ostatni rok życie w domu nabrało dla każdego z nas zupełnie nowego znaczenia. Będąc połączonym wirtualnie możemy otworzyć drzwi do wielu innych osób dookoła globu – odkrywając jak żyjemy, przy tym świętując naszą indywidualność i kreatywność. Nasz pierwszy IKEA Festival będzie naszym największą globalną trasą po domach, jaka do tej pory miała miejsce. Dotrzemy razem do ludzi i pokażemy w nowy sposób ich domowe życie, zarówno na żywo, jak i w naszych sklepach. To będzie początek długoterminowej rewolucji w naszych domach i życiach.
Olivia Ross Wilson, Dyrektorka Komunikacji w Ingka Group (IKEA Retail).