Ostatnie dwa sezony letnie dla wielu agencji organizujących przeróżne wydarzenia nie były łatwe. Większość z planowanych wydarzeń musiało zostać przełożone albo zorganizowane w mniejszej skali. To z pewnością miało negatywny wpływ na kondycję finansową wielu firm – a każdy przypadek jest oddzielną historią. Jak pokazuje sytuacja kultowej holenderskiej agencji ID&T, może być ciężko przetrwać dłużej.
Organizator m.in. Sziget czy Parookaville
Już od jakiegoś czasu było wiadomo o kłopotach ID&T. Agencja, która chciała pozwać holenderski rząd za przedłużanie lockdownu w branży eventowej. Już w ubiegłym roku musiała zwolnić niemal połowę swojej kadry. Sytuacja w branży była na tyle dramatyczna, że firmy i agencję zaczęły protestować, by nieco poluzować obostrzenia.
Jak się okazuje, redukcje etatów niewiele pomogły. Agencja została sprzedana brytyjskiej firmę Superstruck, który organizuje takie wydarzenia, jak Sziget Festival, Parookaville, Wacken Open Air czy Boardmasters. Dla Holendrów transakcja była jak podanie butli tlenowej w kryzysowej sytuacji.
Ostatnie 19 miesięcy było bardzo trudne dla nas i całej branży eventowej, ale cieszymy się, że Superstruct był w stanie spojrzeć przez obecne środowisko, dostrzegając połączony potencjał tych dwóch światowej klasy firm. (…) Międzynarodowa branża eventowa coraz bardziej się konsoliduje, a Superstruct stał się wysokiej jakości, wiodącą na rynku potęgą w naszej branży. (…) Cieszymy się, że jesteśmy częścią tak doświadczonej grupy i mocno wierzymy, że możemy się wzajemnie wzmacniać na wiele sposobów.
Ritty van Straalen, dyrektor generalny grupy ID&T
Spora inwestycja
Wartość transakcji miała wynieść od 150 do 200 milionów dolarów. Negocjacje miały się rozpocząć jeszcze przed pandemią, kiedy branża całkiem sobie dobrze radziła. Jak widać, kryzys nie spowodował zmiany zamiarów zainwestowania Superstruct w ID&T. Dla Brytyjczyków ma być to ważny krok w rozwoju firmy.
Z dumą witamy ID&T w rodzinie Superstruct. Firma jest absolutnym pionierem i liderem w branży rozrywki na żywo i jest znana na całym świecie z wysokiej jakości produkcji, kreatywności i zróżnicowanych możliwości angażowania fanów. Cieszymy się, że możemy współpracować z ich utalentowanym zespołem.
Roderik Schlösser, dyrektor generalny Superstruct Entertainment
Czas więc pokaże, czy owa inwestycja była dobrą decyzją dla Superstruct. Czy zmiany odczują też fani muzyki? Ciężko stwierdzić, lecz wymiana doświadczeń może usprawnić i ulepszyć jeszcze bardziej kultowe imprezy organizowane przez obie agencje.