Niedawno na streamingi wleciało nowe wydawnictwo Drake‘a. Krążek nazywa się “Her Loss”, został wydany w kolaboracji z 21 Savage i już w pierwszym tygodniu trafił na pierwsze miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych płyt w USA. Niestety, po niezbyt przemyślanej akcji promocyjnej związanej z jednym z najpopularniejszych magazynów na świecie, panowie mają teraz nie lada problem.
Poradnik: Jak nie prowadzić kampanii promocyjnej
Album “Her Loss” już w dniu premiery wywołał sporą kontrowersję przez utwór “Circo Loco”. W piosence możemy usłyszeć wzmiankę atakującą Megan Thee Stallion. Co ciekawe, raperzy zapożyczyli melodie do wyżej wymienionego tracku od duetu Daft Punk. Więcej szczegółów znajdziecie w naszym artykule.
Krążek Drake’a i 21 Savage’a został poprzedzony ciekawą kampanią promocyjną, albowiem raperzy przygotowali fake’owe wydawnictwo magazynu “Vogue”, wrzucając na swoje social media grafikę okładki. W dodatku artyści postanowili również wyprodukować fizyczną podróbkę czasopisma i je kolportować. Niektóre źródła podają, że na ulicach wybranych miast w Stanach Zjednoczonych pojawiły się plakaty promujące album. Łudząco przypominały one okładkę wcześniej wspomnianego magazynu.
Pozew od Vogue’a
Działania raperów nie spodobały się wydawcy, który oskarżył artystów o bezprawne wykorzystywanie znaków towarowych oraz o umyślne wprowadzenie czytelników w błąd. Condé Nest pozwał raperów o zawrotną sumę czterech milionów dolarów lub trzykrotny zysk, który zdobędą ze sprzedaży nowego albumu.
Ponadto raperzy oprócz sfałszowania amerykańskiego magazynu posunęli się do… stworzenia fikcyjnego występu w Saturday Night Live. Na ten moment nic nie wiadomo o ewentualnym pozwie od SNL. Cały performance możecie obejrzeć poniżej.