Wpływ mediów społecznościowych na życie jest olbrzymi. Wiele osób, zwłaszcza tych w młodszym wieku, spędza wiele godzin na różnych portalach społecznościowych, znajdując na niej przeróżne treści. Jak pokazują badania przeprowadzone przez OnlineRoulette.org, TikTok ma duży wpływ na gust muzyczny użytkowników.
Szukają tam nowej muzyki
Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej na 1000 userów TikToka, 60% korzysta z chińskiej aplikacji, by odkrywać nową muzykę. W tym jedynie lepsze jest Spotify, gdyż TikTok pokonał inne platformy streamingowe – Apple Music i YouTube. Co ciekawe, 23% ankietowanych dzięki TikTokowi poznała muzykę EDM w ogóle. Również ponad połowa osób uważa, że aplikacja wpłynęła na ich gust muzyczny.
Artyści na TikToka?
Jak ukazują badania, krytykowana przez niektóre osoby platforma ma olbrzymi wpływ na upodobania muzyczne głównie młodych ludzi, bo taki jest w większości target TikTok’a. Pytanie więc, czy artyści powinni zainteresować się promocją swojej twórczości na taj platformie? Ponad 80% ankietowanych uważa, że artyści powinni zainteresować się współpracą z twórcami na TikTok‘u. Jak pokazują badania, taka inwestycja może przyciągnąć zupełnie nowych fanów. Dlatego więc, drodzy producenci, decyzję zostawiamy wam.