kontakt

26 czerwca br. w S艂upsku w Dom 脫wka Social Club zosta艂a zorganizowana dziewi膮ta edycja imprezy projektu Escape Reality. Headlinerami byli tym razem Indecent Noise oraz onTune (Euforia Festivals). Pozostawiam Was z kr贸tk膮 relacj膮 z wydarzenia oraz fragmentami wywiad贸w z jej uczestnikami.

Escape Reality to inicjatywa warszawskiego duetu Lightning vs Waveband oraz Paula Cartwrighta, prowadzona od 2017 roku na terenie S艂upska. Od czterech edycji odbywa si臋 ona w niewielkim klubie Dom 脫wka, po艂o偶onym w centrum miasta.

Zwyk艂a, lokalna impreza? W 偶adnym wypadku! Przy najnowszej edycji do艂膮czyli do nas klubowicze z wielu zak膮tk贸w Polski: Warszawy, Poznania czy Szczecina. A mieli tej nocy dla kogo, oj mieli!

W line-upie pojawili si臋: Indecent Noise, OnTune (czyli m.in. organizator Euforia Festival w Boszkowie), Aquatic Simon (We Love Trance Club Edition), Mike Moor (We Are Victims), Tysa (Deep In My Soul) oraz gospodarze i za艂o偶yciele Escape Reality: Paul Cartwright oraz duet Lightning vs Waveband.

Dom 脫wka to lokal niewielki, lecz naprawd臋 klimatyczny. Kwestie techniczne (nag艂o艣nienie, wizualizacje, bar) poprawiaj膮 si臋 z edycji na edycj臋 (mia艂em okazj臋 by膰 na sz贸stej i si贸dmej). Ludzi by艂o zauwa偶alnie wi臋cej ni偶 wcze艣niej, lecz nie przeszkodzi艂o to w kameralno艣ci ca艂ego przedsi臋wzi臋cia.

Wszyscy uczestnicy byli otwarci na rozmow臋, kontakt z fanami i zabaw臋. Ze 艣wietn膮 inicjatyw膮 ruszy艂 Indecent Noise, kt贸ry w trakcie imprezy sprzedawa艂 sw贸j album “Everything Is Connected” na dw贸ch p艂ytach winylowych za 50 z艂 (nie omieszka艂em kupi膰 go osobi艣cie). Wydarzenie by艂o skierowane g艂贸wnie do mi艂o艣nik贸w ci臋偶szych i szybszych brzmie艅 trance, cho膰 np. Tysa w warm-upie zadba艂 te偶 o fan贸w progresywnych rytm贸w.

W trakcie Escape Reality vol. 9 ka偶dego z artyst贸w zapyta艂em m.in. o wp艂yw pandemii na ich muzyczne i prywatne 偶ycie oraz jak by艂o powr贸ci膰 do grania przed publiczno艣ci膮. Oto odpowiedzi jakie uzyska艂em:

“Wiesz, to 艣wietne uczucie, widzie膰 przed sob膮 偶ywych ludzi, a nie obiektyw kamery. Nie mog艂em si臋 na to doczeka膰.

Cho膰 z drugiej strony, kiedy gra艂em na bie偶膮co i je藕dzi艂em po ca艂ym 艣wiecie, nawet przez chwil臋 nie my艣la艂em o 偶adnej tremie, a teraz jest ona obecna; niewielka, ale jest, w艂a艣nie dlatego, 偶e min臋艂o tyle czasu.”

Indecent Noise

Powiem Ci, 偶e to dla mnie nowe do艣wiadczenie. Granie to co艣, co robi艂em przez ostatnie 17 lat, nast臋pnie zosta艂em zmuszony przesta膰, po czym dosta艂em zielone 艣wiat艂o, by do tego wr贸ci膰. […]

W trakcie lockdownu przeszed艂em na dzienny tryb 偶ycia. Kiedy jeste艣 DJ’em, po艣wi臋casz sw贸j czas, zarywasz noce, pokonujesz d艂ugie kilometry, odrywasz si臋 od rodziny; nieraz jeden weekend odsypiasz przez kilka dni – zastanawiasz si臋 wtedy, czy ten ca艂y “zaw贸d” DJ’a jest potrzebny.

Ale gdy wszed艂em dzi艣 za konsolet臋 i poczu艂em t臋 atmosfer臋, zrozumia艂em, 偶e to jest jak narkotyk – je艣li zaczniesz, nie b臋dziesz chcia艂 przesta膰.

OnTune

Powiem Ci, 偶e mnie to a偶 tak nie ruszy艂o, poniewa偶 pocz膮tkiem 2020 roku trafi艂em na ekip臋 Deep In My Soul, mo偶na powiedzie膰, 偶e jestem dobrym duchem ca艂ego projektu.

Dzia艂ali艣my ca艂y czas w undergroundzie, pojawiali艣my si臋 na imprezach, o kt贸rych wiedzieli tylko konkretni ludzie, m.in.: w Warszawie czy Drawsku Pomorskim. Dzi臋ki Deep In My Soul gram cz臋艣ciej ni偶 dotychczas, dlatego pandemia mnie nie ruszy艂a.

Tysa

Odpowied藕 na to pytanie jest bardzo z艂o偶ona, ci臋偶ko zawrze膰 tutaj wszystko, by nie powsta艂a d艂uga opowie艣膰. Z jednej strony najpierw home office, potem likwidacje stanowisk w firmie, poszukiwanie pracy. A z drugiej – rozw贸j w kierunku produkcji video i livestreamingu. Skrajne emocje – negatywne i pozytywne. Staram si臋 skupia膰 na tych drugich. W trakcie lockdownu chyba ka偶dy szuka艂 namiastki jakiej艣 normalno艣ci. […]

Aquatic Simon

Musz臋 powiedzie膰, 偶e przez pandemi臋 uda艂o mi si臋 wybawi膰 w podziemiu klubowym, aczkolwiek powr贸t do normalno艣ci jest jak najbardziej fajny, bo z niczym nie musisz si臋 kry膰.

Mike Moor

Stricte muzycznie, mia艂em wi臋cej czasu na produkcj臋. W ostatnim czasie mia艂em mo偶liwo艣膰 zagra膰 na Love Mission, na scenie trance, w Warszawie, wi臋c my艣l臋, 偶e wida膰 efekty mojej pracy.

Poza muzyk膮, ta 9-miesi臋czna przerwa od Escape Reality by艂a nieco bolesna (tym s艂odszy jest teraz powr贸t), ale dzi臋ki niej jeste艣my jeszcze bardziej do艣wiadczeni i ostro偶niejsi.

Paul Cartwright (organizator Escape Reality)

Jest nam bardzo mi艂o, 偶e mogli艣my wr贸ci膰 do ludzi i 偶e oni wr贸cili do nas. DJ bez publiczno艣ci? To by艂aby s艂aba sytuacja. Jest 艣wietna atmosfera i naprawd臋 chce si臋 to dalej robi膰.

Lightning vs Waveband (organizatorzy Escape Reality)

Wi臋cej z zebranych przeze mnie wypowiedzi znajdziecie ju偶 wkr贸tce na facebook’owej stronie Z Dobrej Woli.

Nie mog臋 ju偶 si臋 doczeka膰 tego, co ekipa Escape Reality przygotuje dla nas przy okr膮g艂ej, dziesi膮tej edycji, kt贸ra powinna odby膰 si臋 jeszcze w tym roku. Wierz臋, 偶e b臋dzie tak samo warta zapami臋tania… A mo偶e i bardziej 馃檪

kontakt