O firmie założonej w 2007 roku w Szwecji jest w ostatnich lat dość głośno – głównie za sprawą problemów finansowych czy z prawami autorskimi. W ostatnim czasie jednak sytuacja wydaje się klarować – nie tak dawno bowiem informowaliśmy Was o wielkiej kwocie, jaką SiriusXM zainwestowało w SoundCloud. Teraz z kolei sama “muzyczna chmura” postanowiła wyciągnąć pomocną dłoń do swoich użytkowników. Akcja ma na celu wsparcie artystów z racji ciężkiej sytuacji na rynku spowodowanej pandemią koronawirusa.
Pierwszym krokiem jest wprowadzenie możliwości bezpośredniego wsparcia od fanów dla danego twórcy. Artysta może dodać na swój profil specjalny przycisk, dzięki któremu będziecie mogli go wesprzeć wybraną kwotą na przykład poprzez Paypal czy Patreon. Wygląda to tak:
Kolejne kroki odkrywają, że pomoc od Soundcloud będzie w głównej mierze dotyczyć aspektów marketingowych. Twórcy mogą liczyć chociażby na darmowe udostępnienie przez portal wycenianych na 5 mln dolarów narzędzi promocyjnych. Co więcej, redakcja portalu co tydzień wybierze 5 artystów, których będzie promować za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych. Wystarczy oznaczyć swoje utwory tagiem #GetMorePlays.
Niezależni artyści, którzy chcą przenieść swoją karierę na wyższy poziom, mogą teraz także uzyskać dostęp do profesjonalnych usług marketingowych i monetyzacji oraz wiodących w branży funkcji dystrybucji. Repost Select jest dostępny dla wszystkich, bez progów liczby odtworzeń – ta forma pomocy jest wyceniana na 10 milionów dolarów. Wniosek o wsparcie możecie złożyć tutaj.
Takie działania wielkich korporacji my szanujemy – wszak dla nich to niewiele, a dzięki temu może się udać w jakiś sposób pomóc setkom, o ile nie tysiącom artystów przejść ten ciężki okres.