Kiedy zaczynaliśmy naszą przygodę z muzyką elektroniczną, nie mieliśmy zbyt wielu możliwości do odkrywania nowych brzmień. W zasadzie były tylko dwie istotne: YouTube oraz SoundCloud. Oczywiście mamy na myśli legalne źródła, bo Zippyshare Records czy tzw. polski Beatport to już inna para kaloszy 😉

Z biegiem lat sytuacja się zmieniła – ludzie piracą coraz mniej, przerzucając się na legalne źródła, na czele ze Spotify czy YouTube Music.

SoundCloud funkcjonuje od 2007 roku i zapewne każdy choć raz miał z charakterystyczną białą chmurką na pomarańczowym tle styczność. Przez 13 lat portal zyskał sporą popularność, zaś jego wartość w roku 2017 roku wynosiła 500 milionów dolarów. Mimo to właściciele musieli niejednokrotnie mierzyć się z problemami finansowymi, przez które swego czasu doszło do zwolnienia około 20% zatrudnionych osób.

Jedno jest jednak pewne – nadal mówimy o sporym portalu muzycznym, na którym zarejestrowanych jest 76 milionów osób, zaś miesięcznie korzysta z niego ponad 175 milionów słuchaczy. Dobrych wiadomości dla włodarzy usługi nie koniec – w ostatnich miesiącach firma odbija się od dna, głównie za sprawą wzrostu przychodów, z 127 mln dolarów w 2018 roku do ponad 200 mln w roku 2019.

75 milionów dla SoundClouda

Nic więc dziwnego, że zaczyna być łakomym kąskiem do inwestowania. Właśnie na taki pomysł wpadło SiriusXM, czyli amerykański nadawca radia internetowego i satelitarnego. Markę tę możecie kojarzyć chociażby ze streamów radiowych podczas Ultra Music Festival.

SiriusXM zdecydowało się wpakować w szwedzką platformę nie byle jakie pieniądze, bo aż 75 milionów dolarów!

Platforma SoundCloud odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym ekosystemie muzycznym, w którym odkrywani są nowi artyści, którzy budują swoją rzeszę fanów, a uznani artyści eksperymentują i łączą się z fanami w bardzo skuteczny sposób. Podziwiamy lojalną i rosnącą publiczność SoundCloud, jej ofertę dla twórców oraz reputację i popularność w globalnych społecznościach muzycznych. Uważamy, że jest to kolejna okazja do dalszego tworzenia wartości dla akcjonariuszy SiriusXM poprzez inwestowanie w rozwój cyfrowych platform audio.

Jim Meyer, dyrektor generalny SiriusXM

SoundCloud planuje wykorzystać tę inwestycję do przyspieszenia rozwoju produktów i ulepszenia usług, które napędzają globalną społeczność twórców i słuchaczy.