Szwedzi przejmują ostatnie tygodnie w muzyce. Jak nie o powrocie zespołu ABBA, to o Swedish House Mafii robi się głośno. Szwedzkie trio wróciło na dobre, przy tym ciągle podejmując co rusz nowe akcje marketingowe. Próby promocji nowego materiału producenckiego trio szczególnie widać na rynku amerykańskim. To właśnie dla tamtejszych programów telewizyjnych nagrano dwa występy, w których słyszeliśmy “Lifetime” i “It Gets Better”.
Kultową formację czeka ciekawa jesień – szczególnie, jeśli chodzi o działalności marketingowe. Oprócz debiutanckiego albumu, panowie planują wypuścić na rynek własne – uwaga – meble, które będą dostępne w sklepach – tym bardziej uwaga – IKEA.
Szwedzka Mafia Meblowa istnieje
Wiele osób sądziło, że dziś otrzymamy owoc współpracy Axwella, Ingroso i Angello z kanadyjskim wokalistą o pseudonimie The Weeknd. Co prawda nowego utworu na razie w całości nie możemy posłuchać, ale w zamian doczekaliśmy się czegoś chyba jeszcze bardziej intrygującego. W ramach trwającego właśnie IKEA Festival, o którym pisaliśmy tutaj, o godzinie 18:00 polskiego czasu ogłoszono współprace dwóch legendarnych marek wywodzących się ze Szwecji.
Tym razem czujniejsi fani artystycznego trio mogli połączyć pewne (hehe) kropki i szybko domyślić się, co może być na rzeczy. Najaktualniejszą poszlaką był post, który zamieszczono na portalach społecznościowych Swedish House Mafii. Opis zapowiadał coś nowego, jednak odbiegał od poprzednich wpisów. Tym razem użyto słowa “Imorgon“, co w języku szwedzkim oznacza “jutro”. Zazwyczaj na social mediach projektu możemy przeczytać treści w języku angielskim.
Fani SHM mogli z kolei już od dłuższego czasu domyślać się tej współpracy. Na początku 2020 roku za pośrednictwem Reddita udostępniono poniższe zdjęcie.
Możemy na nim rozpoznać m.in. Axwella, Stevego Angello, Sebastiana Ingrosso oraz dyrektora kreatywnego Alexandera Wessely’a wchodzących do budynku z widocznym napisem IKEA. 27 lutego 2020 roku artyści gościli bowiem w fabryce prototypów firmy z żółto-niebieskim logo.
Muzyczne meble?
Co możemy otrzymać w wyniku takiej współpracy? IKEA wraz z muzycznym trio postawili na kolekcję, która umożliwi urządzenie domowego studia w przystępnej cenie. We wrześniu 2022 roku w sklepach szwedzkiej marki dostaniemy meble oraz akcesoria, które pomogą w wystroju producenckiego zacisza. Nie zabraknie też sprzętu, na którym będzie można odtwarzać (nie tylko) swoją twórczość. Swedish House Mafia w ten sposób chce wspierać kreatywne głowy.
Wspólnie chcieliśmy przekroczyć nasze strefy komfortu i planowaliśmy stworzyć wspólnie coś nowego, świeżego: czystą współpracę pomiędzy twórcami muzyki i ekspertami od domów. Mocno czuliśmy potrzebę współpracy z kimś, kto również podziela naszą wizję tego, by każdy miał możliwość tworzenia muzyki w domu.
Swedish House Mafia
Jako artyści i producenci, my również rozumiemy wagę przygotowania domowego studia, jakie idą za tym potrzeby i wyzwania, z którymi też muszą się uporać wschodzący artyści i osoby, które wykonują zawody kreatywne w swoich domach.
W Szwecji siła
Przedstawiciele Ikei nie ukrywają ekscytacji wspólnym projektem.
Jesteśmy bardzo podekscytowani i cieszymy się z faktu, że możemy ogłosić współpracę z Swedish House Mafią. Wraz z ich ugruntowaną wiedzą w produkcji muzyki mamy nadzieję, że będziemy razem mogli rozpowszechnić kreatywność i produkcje muzyki na taką skalę, by więcej ludzi mogło być bardziej kreatywni w domu.
Chcemy pokazać, jak IKEA przy współpracy z Swedish House Mafią może uczynić nasze codzienne życie łatwiejszym dla wielu ludzi, którzy słuchają i tworzą muzykę. Ta kolekcja umożliwi wielu osobom stworzenie perfekcyjnego domowego studia w przystępnej cenie.
James Futcher, Product Design Leader w szwedzkim oddziale IKEA
W ramach IKEA Festival wypuszczono również spot, w którym na temat projektu wypowiadają się Steve Angello, Sebastian Ingrosso i Axwell. Możecie go obejrzeć w tym miejscu.