W ostatnich miesiącach nie brakowało dość krytycznych opinii w stosunku do wielkiego powrotu formacji Swedish House Mafia. Szczególnie część osób rozczarowała się utworem „It Gets Better„, który w oficjalnej wersji brzmiał zupełnie inaczej, niż na nagraniach z trasy koncertowej tria sprzed dwóch lat. Na szczęście całkiem niedawno Axwell udostępnił za darmo „jedyną słuszną” wersję tego tracka – więcej szczegółów na ten temat znajdziecie pod tym linkiem.
Po „It Gets Better” przyszły mające większy komercyjny potencjał kawałki „Lifetime” oraz „Moth To A Flame„. Premierze tego drugiego towarzyszyło zresztą ogłoszenie trasy koncertowej, promującej planowany na 2022 rok album „Paradise Again”. Jednym z przystanków Szwedów będzie Polska, a konkretnie krakowska Tauron Arena. Na ten temat więcej wieści znajdziecie tutaj.
„Moth To A Flame” okazało się sukcesem
Wracając jednak do collabu SHM z The Weeknd – numer ten bez wątpienia można nazwać najjaśniejszą jak dotąd kartą wielkiego comebacku kultowej dla świata EDM formacji. I niech świadczą o tym chociażby statystyki słuchalności trzech tegorocznych singli „mafiosów”:
- „It Gets Better”: 12 milionów (Spotify), 11 milionów (YouTube)
- „Lifetime”: 32 miliony (Spotify), 16 milionów (YouTube)
- „Moth To A Flame”: 140 milionów (Spotify), 26 milionów (YouTube)
Połączenie sił z jedną z najważniejszych postaci ostatnich lat w muzyce pop musiała przynieść przyjemne efekty. Jednakże, mimo zdecydowanie najlepszego przyjęcia spośród wydanych w tym roku utworów, „Moth To A Flame” nadal potrzebowało remiksów, aby móc zaistnieć w klubach. W sieci ich nie brakuje – swoje wersje wydali między innymi KAAZE, Crystal Lake, D’Angello & Francis, a także – z naszego podwórka – SI US PLAU.
Extended tylko na Amazon Music… choć nie do końca
Kilka tygodni temu w świat poszła jednak jeszcze jedna informacja – Axwell, Sebastian Ingrosso i Steve Angello planują dub mix swojego hitowego singla. Dowiedzieliśmy się tego z oficjalnego Discorda formacji podczas spontanicznej sesji Q&A, którą zaaranżował boss labelu Refune. Premiera miała miejsce bardzo spontanicznie (bo w okresie świątecznym), a także w specyficznym kanale dystrybucji (bo tylko i wyłącznie w serwisie Amazon Music).
Publikacji w innych usługach z legalną muzyką (takich, jak Spotify czy Apple Music) możemy spodziewać się zapewne wkrótce. Mimo to, extended mix „Moth To A Flame” zdążył już wylądować za pośrednictwem uprzejmych fanów SHM na YouTube. Dzięki temu poniżej możecie posłuchać nowej, nieco uhouse’owionej wersji collabu Szwedów z The Weeknd.
foto: Hannes Söderlund