Tribbs powtarza sukces Skytecha. Drugi polski producent z 2 milionami słuchaczy na Spotify!

Mikołaj Trybulec, znany szerzej jako Tribbs, powtórzył sukces Skytecha z 2019 roku. Pułap 2 milonów słuchaczy na Spotify przebity!

kontakt

W ostatnich miesiącach nietrudno zauważyć spory rozwój polskiej sceny muzycznej pod względem portali streamingowych. Rodzimi twórcy coraz chętniej są słuchani za pośrednictwem legalnych źródeł digital audio, z których głównym jest Spotify. Wskazuje na to chociażby niedawne przekroczenie przez rapera o pseudonimie Mata bariery 2 milionów tzw. monthly listeners (parametr ten wskazuje liczbę słuchaczy, którzy w ciągu ostatnich 28 dni przynajmniej raz odsluchali jakiś utwór danego artysty). Był to pierwszy taki przypadek rapera znad Wisły, ale nie pierwszy przypadek rodzimego artysty w ogóle. Wcześniej, nie licząc Fryderyka Chopina, osiągnięcie to udało się zrealizować Mateuszowi Dziewulskiemu aka Skytech. Na ten temat pisaliśmy w factcheckingowym artykule, który znajdziecie pod tym linkiem.

Wróćmy jednak do czasów obecnych – po Macie, pułap 2 milionów słuchaczy na Spotify przekroczył Quebonafide. Jest to zresztą związane z zatytułowanym “Papuga” collabem właśnie z Młodym Matczakiem. Dziś do tego grona dołącza przedstawiciel sceny EDM – Tribbs.

Tribbs z 2 milionami słuchaczy na Spotify

Kilka tygodni temu warszawski producent wyprzedził Skytecha w naszym rankingu najpopularniejszych na Spotify polskich producentów muzyki elektronicznej. To dało mu jednocześnie miano najchętniej słuchanego rodzimego producenta bez podziału na gatunki. Z kolei w ostatnich dniach Mikołaj Trybulec, bo takimi personaliami posługuje się Tribbs, wyprzedził w naszym rankingu Spotify Malika Montanę, trafiając dzięki temu na pozycję numer 3. Tempo przyrostu słuchaczy z ostatniego czasu wskazywało na to, że osiągnięcie pułapu 2 milionów jest kwestią czasu. Ostatecznie osiągnięcie to zadziało się 14 października 2021 roku.

Kilka frontów kluczem do sukcesu

W głównej mierze Mikołaj może zawdzięczać ten sukces trackowi “Duże Oczy”, jaki udało mu się (wraz z Pedro i francisem) stworzyć dla Smolastego. Slap house’owy numer od niemal dwóch miesięcy utrzymuje się na czołowych pozycjach rankingu najchętniej słuchanych utworów w Polsce, osiągając na Spotify 12 milionów streamów, a na YouTube – aż 20 milionów wyświetleń.

Niemały wpływ na zainteresowanie muzyką gościa jednego z odcinków Shining Beats Podcast miał też cover utworu Budki Suflera. “Bal wszystkich świętych” zanotował na Spotify na ten moment niemal 2 miliony streamów, co na taneczny track z polskim wokalem robi spore wrażenie.

W międzyczasie na rynku pojawił się skierowany do bardziej międzynarodowej publiki utwór, wydany w należącym do Aloka labelu Controversia. “Whisky” – tak nazywa się najświeższy, choć wydany miesiąc temu singiel, w którego stworzeniu wzięli udział także reprezentujący Brazylię producent o aliasie Volkoder oraz polska wokalistka Reja Jay.

Warto mieć otwartą głowę

Osiągnięcie Tribbsa udowadnia, że otwieranie się na różne gatunki się opłaca. Czekamy więc na kolejne takie przykłady polskich elektronicznych producentów, współdziałających z przedstawicielami innych gatunków. Mikołajowi zaś gratulujemy!

Total
1
Shares
☕ Postawisz nam kawusię?