Kreatywne kampanie wybijają się wśród wielu szarych, oklepanych reklam. Słuchaczy elektroniki do rzucenia okiem na blok reklamowy może przyciągnąć znajomy motyw dźwiękowy. Na polskim rynku nie brakuje takich smaczków – w 2019 roku opisaliśmy je w oddzielnym artykule.
Śladem rozpoznawalnych motywów idzie Żabka, która podczas odświeżenia strategii marki polubiła się z klubowymi klimatami. Niedawno w tle kampanii towarzyszyły house’owe brzmienia w postaci klasyka “Free” od Ultra Nate. Tym razem jednak agencja reklamowa obsługująca markę zielonych sklepów sięgnęła po utwór, który swoją popularność osiągnął dzięki DJowi Hazelowi.
Bania po kawce z rana
Firma z płazem w nazwie zdecydowała się zachęcić do kupna kawy w dość kreatywny sposób. Zastosowano płynne przejście pomiędzy wcześniej wspomnianym “Free” do motywu szeroko znanego polskiej publice klubowej (i nie tylko). Nowej kampanii towarzyszy utwór “Dj Bazz – Andre & Michelle“, który wiele osób kojarzy jako “Weź pigułkę” Hazela. Gwoli doprecyzowania – udział “najszybszych rąk Europy” w tym utworze polega na monologu z udziałem między innymi podkoszulki z wisienką, którą podmiot liryczny ma i w niej śpi.
Kolejnym ciekawym zabiegiem jest sam tytuł akcji promocyjnej – “Jazda z kawkami”. Gra słów nawiązuje do popularnego hasła, opisującego rozkład jazdy na dziś i oryginalnie zawierającego wulgaryzm. Pełną wersję reklamy możecie zobaczyć poniżej.
To nie pierwszy raz
To nie pierwszy raz, kiedy twórczość kojarzona z DJem Hazelem pojawia się w świecie reklamy. Kolejnym towarzyszącym kampanii marketingowej utworem, mylnie przypisywanym do Michała Orzechowskiego utworem jest “Sprężynka“. “Everybody Jump“, bo tak zwie się oryginalnie kompozycja DJa Zebulona, wybrzmiewała w spocie sieci komórkowej Heyah.