Jak zrobić jednego hita i wbić się przebojem na największe festiwale? Odpowiedź na to pytanie zna może kilka postaci – i wśród nich jest także ACRAZE. Amerykański producent ze świata bass music przeniósł się do house’owych brzmień i dokonał tego w brawurowy sposób. Jego pierwszy duży singiel – “Do It To It” – nadal jest grany przez wielu DJów i pozytywnie przyjmowany przez publikę na całym świecie. Na kolejny track musieliśmy jednak trochę poczekać.
Jego “Believe” we współpracy z duetem Goodboys jest już dostępne. Przy okazji wydania tego utworu ACRAZE porozmawiał z nami na różne muzyczne tematy. W ekskluzywnym i pierwszym tak obszernym polskim wywiadzie dowiecie się między innymi, jak grało się w Polsce jako support przed Tiesto, który remiks “Do It To It” jest dla niego najważniejszy, a także… czy boi się stać “gwiazdą jednego przeboju”. Padło także pytanie o to, dlaczego tech house’owa gwiazda nie lubi TikToka.
Miłej lektury!
ACRAZE – ekskluzywny wywiad dla Shining Beats
Patryk Wojtanowicz (Shining Beats): Kilka miesięcy temu grałeś pierwszy koncert w Polsce jako support przed Tiësto. Jak zapamiętałeś ten wieczór, jak i polską publikę?
ACRAZE: To była jedna z najlepszych nocy mojej wakacyjnej trasy! Polska przywitała mnie jedną z pierwszych platynowych nagród dla “Do It To It” i mogłem wesprzeć na scenie legendę, jaką jest Tiësto. Miłość, jaką otrzymałem od Polski jest naprawdę niesamowita i nie mogę się doczekać powrotu.
Nie będziesz zaskoczony, jeśli będę dużo pytać o “Do It To It”. Zaczynając, jakie były Twoje uczucia związane z tym utworem, gdy stawał się coraz bardziej popularny?
To wszystko było dla mnie nierealnym doświadczeniem. Nigdy nie przewidywałem, że to stanie się tak potężne, jednak jestem wdzięczny każdego dnia za to, że budzę się i robię to co kocham jako mój zawód.
Po sukcesie “Do It To It”, pojawiło się kilka utworów, które były mocno inspirowane Twoim singlem. Co sądzisz o tego typu inspiracjach?
Jestem szczęśliwy, że mogę inspirować ludzi poprzez moją pracę. Szczerze mówiąc, to było dla mnie zawsze celem.
“Do It To It” dostało wiele remiksów od producentów reprezentujących różne gatunki EDMu. Który dla Ciebie jest najważniejszy?
Ten od Tiësto był dla mnie dużym zaskoczeniem! Uwielbiam to, że on wykonał ten remiks. Innymi ulubieńcami byłyby remiksy od Habstrakta i Hugo Cantarry. Cały czas gram je w moich setach.
Dlaczego nie follow up?
Po wypuszczeniu dużego hitu, wielu artystów kieruje się w stronę powtórzenia sukcesu, tworząc follow upy. Ty wybrałeś inną ścieżkę. Dlaczego to zrobiłeś w ten, a nie inny sposób?
Tworzenie hitów jest zdecydowanie jednym z moich celów jako producent, jednak nie jest główną przyczyną, dla której robię muzykę. “Believe” to utwór, który prawdziwie wyraża moją podróż po publikacji “Do It To It”. Sukces, który on osiągnął, ma dla mnie charakter cudu. Jednak w moim skarbcu mam tonę bangerów, zdecydowanie w stylu “Do It To It”. Tak więc jestem odpowiednio przygotowany na to, co ma nadejść.
Jest duży hit, to występuje też duża presja. W branży muzycznej znanych jest wiele przypadków “one hit wonders”. Przeszła Ci kiedyś przez głowę myśl typu “Muszę zrobić wszystko, by nie być kimś tylko na jeden sezon”?
Jeśli jestem w stanie zrobić jeden hit, to tym bardziej zrobię kolejny. Jeśli zrobię dwa, to zrobię ich i cztery. Odkryłem własną metodę i użyję jej dla własnych korzyści.
ACRAZE i jego basowe korzenie
Przed tym, jak zacząłeś reprezentować scenę house, tworzyłeś muzykę basową. Jak trudno było przejść do kompletnie innego gatunku?
Właściwie to nie było takie trudne. Jeśli już, to właśnie basowa muzyka jest trudniejsza do tworzenia niż house;owa, tak więc przejście pomogło mi dopracować sound design moich brzmień.
W jednym z Twoich poprzednich wywiadów wspomniałeś, że nie czułeś się w pełni usatysfakcjonowany, kiedy tworzyłeś muzykę basową. Czy zmiana stylu finalnie dała Ci tą satysfakcję?
Na 100%. Kiedy pierwszy raz zacząłem tworzyć muzykę house, nie mogłem przestać. (śmiech). Czuje się bardziej kreatywny, robiąc house music i myślę, że pasuje do mnie jak żaden inny typ muzyki.
Nadal zostajemy w temacie muzyki basowej. Planujesz odwoływać się do tych brzmień w swoich następnych utworach, czy jest to zamknięty rozdział?
Jest to zamknięty rozdział. Choć kocham muzykę basową, nie widzę siebie w dalszym jej tworzeniu.
Jaka jest różnica między ACRAZE’m przed międzynarodowym hitem i ACRAZE’m po doświadczeniu takiego dużego sukcesu? Nie pytam o muzyczne kwestie, chodzi mi o Ciebie jako osobę.
Jedną rzeczą jaką zauważyli moi znajomi jest to, że jestem tą samą osobą, jaką byłem 10 lat temu. Stałem się ostrożniejszy i bardziej samoświadomy, jednak pomimo mojego sukcesu, zawsze będę prawdziwym sobą.
Dlaczego nie lubisz TikToka?
Jest tam wiele negatywnej energii… Nie mogłem tego znieść później, gdy tam wchodziłem i odpowiadałem, lekko wbijając szpilkę (śmiech). Kocham dobre słowne przepychanki.
O nowym singlu
“Do It To It” i “Believe” wyraźnie czerpią z utworów, które zostały wydane lata temu. Z tego wynika, że lubisz bardziej klasyki niż nowe rzeczy…
Z pewnością! Możecie się spodziewać więcej takich rzeczy, podobnie jak oryginalnych utworów z podobnymi nawiązaniami.
Jak wspominasz współpracę z Goodboys nad Twoim najnowszym singlem?
Pracowaliśmy przez internet chwilę przed tym, jak w końcu spotkaliśmy się osobiście po raz pierwszy podczas Tomorrowland, gdzie razem zadebiutowaliśmy na żywo z tym utworem. Oni są bardzo utalentowanymi gośćmi i mają otwarte głowy, jeśli chodzi o tworzenie muzyki.
Ponad rok minął między publikacją “Do It To It” i “Believe”. Co było przyczyną tak długiej przerwy?
Czuje, że “Do It To It” miało trochę więcej przestrzeni przed tym, jak wypuściłem coś nowego. Chciałem też mieć pewność, że wszystko będzie w porządku, jeśli chodzi o nadchodzące single.
Wreszcie ważne pytanie – będziemy musieli czekać na następny singiel tak długo, jak na “Believe”?
Nie do końca. Jestem gotowy publikować częściej nowe utwory jako ACRAZE. Szczerze tęsknię za uczuciem, które towarzyszy publikacji nowych utworów. Tak więc mam nadzieję, że podoba wam się to, nad czym my pracujemy tak ciężko.
wywiad przeprowadzał Patryk Wojtanowicz, odpowiedzi tłumaczyła Julia Oziemczuk