Spotify Top 100

Wojna portali streamingowych trwa. Pomimo faktu, że to Spotify jest najchętniej używaną usługą umożliwiającą legalne słuchanie muzyki, inne platformy tego typu nie odpuszczają i starają się wprowadzać innowacje, które przyciągnął nowych użytkowników. Od kilku lat z popularniejszych usług streamingowych jedynie Tidal umożliwiał odtwarzanie muzyki w jakości bezstratnej. Na początku roku mogliśmy jednak przeczytać o tym, że również szwedzka platforma wkrótce wprowadzi opcję Hi-Fi. Do tej dwójki właśnie dołącza Apple Music.

Bezstratna muzyka od Apple

Firma z Cupertino o swoich planach poinformowała… przypadkiem. Informacje sugerujące wprowadzenie nowej opcji na swojej platformie streamingowej można było odnaleźć w… kodzie pierwszej bety iOS 14.6, czyli jeszcze niepublicznej wersji systemu operacyjnego napędzającego iPhone’y. Plan ten będzie marketingowym uzupełnieniem gamy słuchawek Apple, co można wydedukować po pojawiających się nazwach tych sprzętów przy opisach nowej usługi.

Istnieją przesłanki o tym, że usługa będzie aktywna jedynie, gdy do urządzenia będą podpięte AirPodsy. Ze względu na większe zapotrzebowanie danych, by słuchać muzyki w jakości Hi-Fi trzeba będzie korzystać z sieci 5G, którą aktualnie obsługują jedynie najnowsze modele telefonów producenta z jabłkiem w logo, czyli iPhone 12. Ma to zapobiegać przerywaniu odtwarzania treści. Gdy nie będzie odpowiednich warunków do ciągłego pobierania danych, usługa ta może być chwilowo niedostępna.

Pełne informacje na temat Apple Music Hi-Fi najprawdopodobniej poznamy podczas czerwcowej konferencji firmy. W czasie WWDC 2021 zaprezentowana może zostać nowa wersja systemu iOS, która ma wbudowaną opcję bezstratnego słuchania muzyki. Plan ten ma kosztować tyle samo, co aktualnie plan podstawowy, czyli 9,99 dolarów miesięcznie. Prócz tej usługi możliwe, że zobaczymy trzecią generację słuchawek AirPods.

Jabłuszko walczy

Apple od zawsze miało powiązania z muzyką. To właśnie ta firma jest odpowiedzialna z iPody czy oprogramowanie iTunes, które zrewolucjonizowało rynek sprzedaży treści audio i wideo. Gigant technologiczny w ostatnim czasie prężnie rozwija swój sektor muzyczny. Prócz wypuszczania sygnowanego własną marką sprzętu do słuchania treści pokazuje też wagę usług. Nowy plan subskrybcji to nie jedyne, co ostatnio przygotowano. Apple Music również dba o artystów. Twórcy treści za odsłuchanie utworu otrzymują tam o większe wypłaty, niż o konkurencji. O tym możecie przeczytać w naszym wcześniejszym artykule.

Spotify Top 100