Tegoroczna jesień w dyskografii Mateusza Owsiaka aka Blinders stoi pod znakiem niespodzianek i swoistego zaostrzenia kursu. Jeszcze pod koniec wakacji otrzymaliśmy ostrą wariację na temat jego charakterystycznego stylu w singlu “Sabotage”. To był jednak dopiero początek – w październiku poznański producent wydał remix “Yours” – collabu Raidena i kilku znaczących na koreańskiej scenie muzycznej artystów. Track łączył future bass z… drum n bass’em i był sporym wyłomem od dotychczasowych, bass house’owych numerów. Jeśli jednak komuś wydawało się, że Polak po tych eksperymentach powróci szybko do swojego charakterystycznego gatunku, to teraz jest w grubym błędzie.

Nośny muzyczny temat

Wkrótce (specjalnie nie podajemy konkretnej daty, bo z tym to ostatnio, hehe, różnie) swoją premierę ma mieć długo wyczekiwana gra Cyberpunk 2077. Hype wytworzony wokół tworu ekipy CD Projekt Red spowodował wzrost popularności gatunku midtempo, który dość dobrze wpasowuje się w muzyczny profil gry. Numery te w swojej otoczce mocno nawiązują do szeroko rozumianego futuryzmu, którego w identyfikacji wizualnej gry nie brakuje.

Jedną z istotniejszych rzeczy, które mogą kojarzyć się z tym uniwersum, jest prędkość – a więc też szybkie samochody. I właśnie tymi klimatami – a konkretnie wyścigami Formuły 1 czy MotoGP – inspirował się Blinders przy stworzeniu swojego nowego tracka. Wskazuje na to już sama jego nazwa – “Motorsport“.

Mateusz lubi szybko – choć wskaźnik BPM niższy

Mateusz za młodu słuchał dużo ambitniejszej muzyki elektronicznej, chociażby z ręki takich artystów, jak Justice czy The Chemical Brothers. To też słychać w tym numerze – podobnie jak potencjał na dołączenie do wielu playlist “do grania w gry”.

Na youtube’owym kanale STMPD RCRDS – labelu Martina Garrixa – pojawił się już visualizer do tego numeru. Możecie go obejrzeć (i przy okazji zapoznać się z samym trackiem) poniżej.

W ramach post scriptum – za stworzenie poniższego odpowiedzialna jest Ada Strzelczyk, prywatnie partnerka Blindersa. To nie jest zresztą pierwsza jej praca, która została użyta wokół twórczości Blindersa. Obrazki, które wyszły spod ręki Ady, mogliście oglądać już między innymi przy okazji utworów “Okami” oraz “Snakecharmer”. Zuch kobieta!