Letni sezon festiwalowy powoli nabiera rozpędu. Nie tak dawno zakończyło się Ultra Music Festival w Miami, lecz festiwalowicze nie odpoczywają. Właśnie trwa Coachella – jeden z największych festiwali muzyki i sztuki na świecie, z którego relację możecie oglądać na YouTube. Z każdego eventu przywozimy sporo wspomnień, ale też masę zdjęć i filmów, które potem udostępniamy w sieci.

Uchwycenie wyjątkowych chwil w telefonie jest od dawna bardzo popularne. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt by nie pomyślał, by wyciągnąć telefon i robić festiwalowe relacje. Dziś jest to jednak chleb powszedni i praktycznie każdy z nas zrobił choć jedno zdjęcie na festiwalu, by pochwalić się przed znajomymi. Zdjęcia czy filmy zazwyczaj lądują na portalach społecznościowych takich jak Instagram. Portal Lonely Planet postanowił sprawdzić, który event jest najbardziej popularny w sieci, a dokładniej na wspomnianym Instagramie.

Badania były oparte na hasztagach powiązanych z danym festiwalem. Dzięki temu wiemy, że najwięcej oznaczeń na Instagramie – co nikogo specjalnie dziwić nie powinno – ma Coachella, bo aż ponad 4 miliony. Na drugim miejscu znalazł się belgijski Tomorrowland, a na najniższym stopniu podium stanął brytyjski SXSW. Poza podium znalazły się takie marki jak EDC, UMF i Lollapalooza. Poniżej prezentujemy całą dziesiątkę.

1. Coachella, USA – 4,201,240 hashtagów
2. Tomorrowland, Belgium – 3,844,374 hashtagów
3. SXSW: South by Southwest, USA – 2,101,976 hashtagów
4. Ultra Music Festival, USA – 1,415,663 hashtagów
5. Burning Man, USA – 1,333,164 hashtagów
6. Lollapalooza, USA – 1,079,499 hashtagów
7. Rock in Rio, Brazil – 990,110 hashtagów
8. Glastonbury, UK – 731,742 hashtagów
9. EDC (Electric Daisy Carnival), USA – 719,352 hashtagów
10. Bonnaroo, USA – 529,153 hashtagów