Od jakiegoś czasu branża eventowa szuka rozwiązań trwającego już od roku problemu pandemii. Ostatnio w Holandii agencja ID&T zorganizowała testowe wydarzenia w Ziggo Dome – na ich wyniki musimy jeszcze poczekać. W Barcelonie już raz zorganizowano podobne testy, które dały pozytywny dla branży wynik. Wtedy jednak frekwencja wynosiła zaledwie 500 osób – a już wkrótce sprawdzany będzie wariant ze zdecydowanie większą próbą.
10 razy więcej osób
Pierwszy test, w którym uczestniczyło 500 osób, okazał się wielkim sukcesem – wszak nie odnotowano po nim żadnych zakażeń. Teraz organizatorzy, czyli organizacja Festivals per la Cultura Segura w Barcelonie, robi event z frekwencją dziesięciokrotnie większą niż pierwszy test. Pięć tysięcy dostępnych wejściówek w cenie od 23 do 28 euro na koncert hiszpańskiego, indie popowego zespołu Love Of Lesbian rozeszło się w 3 dni. Świadczy to o sporym głodzie muzycznych wrażeń fanów muzyki w Katalonii. Oczywiście każda osoba, która zawita 27 marca do Palau Sant Jordi, zostanie przebadana – zarówno przed, jak i po evencie.
Na dobrej drodze
Wyniki badań mogą mieć wpływ na decyzje władz. Już teraz spekuluje się, że część letnich imprez może się odbyć w większych lub mniejszych rygorach sanitarnych. Pozytywne sygnały docierają też z Tokio, gdzie miejscowa władza rozważa wpuszczenie mieszkańców Japonii na trybuny podczas Igrzysk Olimpijskich. Te i wiele innych sygnałów dają więc nadzieje, że jeszcze tego lata spotkamy się gdzieś na parkiecie.