kontakt

Jakieś dwa tygodnie (z niewielkim okładem) temu postanowiliśmy przeczesać zakładkę z napisem “polskie nowości“. Tamto zestawienie znajdziecie pod tym linkiem, natomiast teraz przyszedł czas na kolejny taki artykuł. W ostatnich dniach premierę miało sporo świeżynek z rąk wielu mniej i bardziej znanych producentów. Jest więc co podsumowywać – szczególnie że rozpiętość gatunkowa naszego podsumowania jest naprawdę szeroka – więc w drogę!


DBL i I.GOT.U znów razem w jednym tracku

Kacper i Adam już od kilku lat nie wydali wspólnego tracka. Poprzedni ich kawałek nosi tytuł “JACK MU$H”. Ci, którzy śledzą bacznie kariery tych dwóch panów wiedzą doskonale, jak dużo czasu minęło od wydania tego numeru do zaprezentowania “Undercover“.

Ci, którzy spodziewali się powrotu do starego brzmienia, mogą być jednak rozczarowani – ten collab jest bowiem ukłonem w stronę słuchaczy lubiących bardziej techowe brzmienie. Słychać je w szczególności w drugim dropie, który jest w naszej opinii jednym z lepszych w tym roku made in Poland. Singiel ukazał się – a jakże – nakładem FRKNTN.

C-BooL po raz kolejny charakterystycznie

Pyskowicki producent ostatnie lata może zaliczyć do naprawdę udanych – wszak kilka jego utworów po dziś dzień hula po niemal każdej rozgłośni radiowej z muzyką popularną. Nie znaczy to jednak, że Grzegorz Cebula – bo tak nazywa się C-BooL, zupełnie zniknął z radarów. W tym roku wydał on parę nowych tracków, a najnowszy został oddany w ręce (a raczej uszy) słuchaczy zaledwie kilka dni temu.

Jest on zatytułowany “Somewhere Over The Sun” i jest kolejnym dowodem na to, że w temacie robienia minimalistycznych, radiowych utworów, zdobywca 12. miejsca w ubiegłorocznym Polish DJs Chart nadal jest dobry.

Dzieje się u LOUD ABOUT US

Jeden z najciekawszych aliasów na polskiej scenie bass house’u miał dość ciekawy, choć dość cichy w ostatnich miesiącach czas. Nie zmienia to jednak faktu, że panowie (choć teraz już w czasie przeszłym, projekt tworzy już tylko Krzysiek) odnieśli w tym roku kilka sukcesów i zrobili co nieco, aby o LOUD ABOUT US było – nomen omen – głośno.

Wszak EPka w labelu Jauza, collab z innym rodakiem o aliasie Sikdope czy szalone sety b2b z Guy Arthurem podczas Shining Beats Festival oraz wirtualnego festiwalu 1001tracklists to nie w kij dmuchał!

W każdym razie – Krzysiek na finisz roku zaproponował słuchaczom dobrze znany styl z poprzednich propozycji, co akurat w kontekście LAU nie jest niczym złym. Na “Goes Like” czekaliśmy już od setów na naszym wirtualnym evencie, zaś release tego tracka miał miejsce nakładem NCS.

Madkid z psajowym eksperymentem

Ten utwór mogliście już usłyszeć kilka tygodni temu podczas jednego z livestreamów na naszym kanale YouTube. Piotra z kolei możecie znać chociażby z Drop Challenge czy z wcześniejszych release’ów, chociażby w SBM Label. Teraz młody producent postanowił poeksperymentować z klimatami psajowymi, czego efektem jest jego “Blue”. I żeby nie było – nie jest to kolejny cover klasyka od Eiffel 65, zbieżność tytułów przypadkowa!

Skytech remiksuje… Sanah

Nasz redaktor naczelny, delikatnie mówiąc, niezbyt pała sympatią do twórczości Sanah – wokalistki, która w ostatnim roku szturmem podbiła krajowe stacje radiowe. Jest jednak wyjątek od reguły omijania przez niego propozycji dwudziestotrzylatki – mianowicie wersje wypuszczone przez… Skytecha.

Poznański producent ma ich na koncie już dwie. Pierwsza z nich to remix utworu “Melodia”, wydany dość nieoficjalnie pod aliasem Auxcord – szerzej o tym fakcie Mateusz opowiedział w Shining Beats Podcast…

…a w ostatni piątek ukazała się jego nowa, lekko slap house’owa wersja utworu “invisible dress” czyli anglojęzycznej wersji tytułowego tracka z albumu “Królowa dram”.

Dwudziestoośmiolatek stworzył ten numer we współpracy z Markiem Walaszkiem aka Maro Music – postacią niezbyt znaną wśród słuchaczy EDM w Polsce, choć mającą niemały wpływ na brzmienie światowej sceny klubowej od strony hardware’owej. Jego firma bowiem odpowiada za element studiów wielu światowych producentów…

“Remix dla Sanah to taki eksperyment. W tym roku widziałem się parę razy w studiu z Markiem (Maro Music – przyp.red.), który jest twórcą Bettermakera – analogowego procesora dźwiękowego, którego używają chyba wszystkie największe gwiazdy aktualnie. Marek robi też swoją muzykę i pokazał mi remix który właśnie zaczął dla Sanah. Dorzuciłem odrobinę swojego sosu i okazało się, że wytwórnia, która ma prawa do utworu, bardzo się posiadała i chce wydać remix oficjalnie – więc oczywiście przystaliśmy na taką propozycję.”

Skytech

Czy klubowa wersja utworu jednej z najpopularniejszych obecnie wokalistek w Polsce zaprowadzi Marka i Mateusza do stacji radiowych? Taki scenariusz bierzemy w ciemno!

A skoro o Maro Music…

…to nie sposób nie zauważyć jego obecności w soundtracku mającej kilka dni temu swoją premierę gry Cyberpunk 2077. Stworzone wraz z brytyjsko-jamajskim raperem Deadly Huntą utwór “When It’s War” dobrze wpisuje się w klimat gry, i to mimo iż nie jest to typowo cyberpunkowy track. Niemniej warto sprawdzić, podobnie jak i cały soundtrack!

Nexboy powraca z dalekiej podróży

Label FRKNTN po wakacyjnej przerwie rozkręcił się na nowo, i to z naprawdę mocnym arsenałem. Wyżej wspominaliśmy o collabie na linii DBL – I.GOT.U, natomiast w ubiegły piątek nakładem polskiej wytwórni wyszedł pierwszy od pół roku nowy track Daniela Kowalskiego aka Nexboy.

Znany z wielu polskich klubów twórca odnalazł się w klimatach g-house’owych za sprawą numeru “Tunnel Vision“. Jak już wspomnieliśmy, dość długo trwała jego przerwa pod względem wydawania muzyki (choć wciąż była ona krótsza od nadal trwającej przerwy Hardwella). Z pewnością było to spowodowane tematem pandemii, jednakże mamy nadzieję, że z powrotem “normalności”, a także wydarzeń klubowych, dyskografia Daniela zacznie znów poszerzać się w szybszym niż ostatnio tempie!

Trance’owy reunion w labelu Rayela

Młode pokolenie polskiej sceny trance, dotychczas zdominowanej przez tak zwaną “starą gwardię”, zaczyna rozpychać się łokciami. Na ten moment najlepiej idzie to Damianowi Strugarkowi aka Robbie Seed, który znalazł swoje miejsce w muzycznym uniwersum Andrew Rayela. To właśnie w jego labelu, nazywającym się inHarmony Music, ukazało się parę numerów Polaka. To z pewnością pozwoliło mu także na znalezienie się (i to dwukrotnie!) w tegorocznym yearmixie A State Of Trance.

Tym razem poznański producent zaprosił do działania swojego długoletniego muzycznego kolegę – Dawida Pacholarza aka Digital Vision. Panowie swego czasu tworzyli nawet wspólny projekt – Sky Motion. W pewnym momencie członkowie duetu postanowili pójść swoimi ścieżkami, ale kiedyś w końcu musiały się one skrzyżować znów. Dzięki temu powstał numer “Come Back Home“, który również ukazał się nakładem inHarmony.

Regain z pączkiem… to znaczy kawałkiem wypełnionym miłością

Na koniec akcent hardstyle’owy. Ten rok dla Pawła Gossa aka Regain z pewnością był udany – i to pomimo odwołania tegorocznego Defqon.1, na którym to polski producent miał zagrać. Zamiast tego udało się wydać kilka nowych produkcji, a do tego wystąpić w Drop Challenge i stworzyć chyba największego hita tej powracającej w niedzielę już ostatni raz YouTube’owej serii.

Rok 2020 zamykany jest przez “Pana Pawła”… z miłością. I to dosłownie – jego najnowsza rawowa propozycja nosi właśnie tytuł “Love“. Zapewne usłyszycie ją podczas występu dwudziestosześciolatka… i tu pozwolimy sobie zamknąć usta – za kilkanaście godzin wszystkiego się dowiecie!


Te wszystkie utwory miały swoją premierę w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Jako, że zakończyło się już głosowanie w ramach Polish DJs Chart, to z czystym sumieniem możemy powrócić do opisywania polskich premier w oddzielnych tekstach na naszej stronie. Jednakże nie zamykamy sobie furtki do zrealizowania w najbliższym czasie kolejnego epizodu takiego zbiorczego zestawienia nowości made in Poland!

kontakt