Spotify Top 100

2020 był trudnym rokiem, a 2021 nieśmiało próbuje wlać w nas optymizm. Ale nie o przyszłości dzisiaj, bowiem dzięki przygotowanemu przez 1001Tracklists raportowi podsumujemy minione dwanaście miesięcy. A te – pomimo wielu perurbacji – można uznać za ciekawe.

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło – to stwierdzenie miało zastosowanie. Mus aktywizacji uśpionych wirusem fanów, utrzymania ich uwagi, ale i swojej pozycji na rynku światowym – cała branża muzyczna stanęła na głowie, prześcigając się w innowacyjnych pomysłach.

Nawet my, jako Shining Beats, zorganizowaliśmy projekty, których wcześniej nie przewidywaliśmy. Mowa tutaj o dwóch sporych przedsięwzięciach. Jedenaście odcinków Drop Challenge – wideo o tematyce produkcji muzyki w rozrywkowym anturażu. Seria zaangażowała najlepszych w swym fachu DJów i producentów powiązanych z naszymi ulubionymi, elektronicznymi klimatami. Drugim przedsięwzięciem były 2 edycje Shining Beats Festival, gdzie headlinerami byli między innymi Lost Frequencies i Yves V. Część tego wydarzenia była również transmitowana przez 1001Tracklists – autora raportu, o którym teraz szerzej.

https://www.youtube.com/watch?v=hrJ7GPCl1Hw

Tyle słowem wstępu – teraz przejdźmy do meritum, czyli do informacji odnośnie tego, jak wyglądała scena muzyki elektronicznej według statystyk jednej z najważniejszych stron światowego EDMu.

Kilka liczb

9,4% – taki jest odsetek utworów wyprodukowanych przez kobiety

53,317 – liczba dodanych tracklist na stronę w 2020 roku. To aż o 16 tysięcy więcej niż w roku poprzedzającym! Ten niebotyczny wzrost spowodowany jest wysypem domowych livestreamów i licznych festiwali online. Skutkowało to nawet zmianą polityki w sprawie strumieni na żywo na przykład na Facebooku – o czym pisaliśmy już szerzej.

11,194 – występy na żywo (liczą się też te zdalne). Wzrost o niemal 4 tysiące względem 2019. Ciekawe ile by ich było, nie licząc livestreamów?

1,861 – audycje radiowe regularnie tracklistowane odcinek po odcinku

97,603 – utwory dodane do bazy 1001Tracklists w 2020 roku

Najpopularniejsze gatunki

  1. Bass House – 14,4%
  2. House – 13,2%
  3. Future House – 13%
  4. Dance – 12,6%
  5. Tech House – 12,2%
  6. Trance – 8%
  7. Bigroom – 7,6%
  8. Melodic House – 6,6%
  9. Electro House – 4,6%
  10. Progressive / Techno – 3,4%

Najpopularniejsze tracki

  1. On My Mind – Diplo & SIDEPIECE
  2. My Frequency – Tiësto & 7 Skies
  3. Discopolis 2.0 (Meduza Remix) – Lifelike & Kris Menace
  4. Wanna Go Dancin’ – Fisher
  5. Deep End – John Summit
  6. I Remember – Chris Lake
  7. For a Feeling – CamelPhat & ARTBAT
  8. Freaks – Fisher
  9. Midnight (The Hanging Tree) – H.O.S.H. & 1979
  10. More Life – Torren Foot

Najpopularniejsze labele

Ta statystyka powstała na bazie ilości utwórów znajdujących się w TOP 1000 najpopularniejszych utworów 2020.

  1. Spinnin’ Records
  2. Musical Freedom
  3. STMPD RCRDS
  4. Hexagon
  5. Armada Music
  6. Toolroom Records
  7. Defected Records
  8. Armind Recordings
  9. Heldeep Records
  10. Confession

Najpopularniejsze tracklisty

  1. W&W @ 20XX – XR Live Broadcast – 35,8k wyświetleń
  2. Alesso @ Road To Ultra Taiwan – 26,7k
  3. Lee Burridge @ OMNIA Dayclub Bali (Cercle) – 26,1k
  4. Armin van Buuren @ Mainstage, A State Of Trance Festival 950 – 24,9k
  5. Martin Garrix @ Mainstage, Tomorrowland Around The World – 197k
  6. RL Grime @ Halloween Mix IX – 19,2k
  7. Fisher @ BBC Radio 1 Essential Mix – 18,6k
  8. David Guetta @ United At Home: Fundraising Live Miami – 18,5k
  9. Lane 8 @ Summer 2020 Mixtape – 18,4k
  10. Martin Garrix @ Dutch Waters Liveset – 18,2k

Najpopularniejsze audycje radiowe

Ta statystyka powstała na bazie średniej ilości odsłon tracklist pojedynczego odcinka podcastu.

  1. Hardwell On Air5,2k wyświetleń
  2. Tiësto’s Club Life5,1k
  3. Beats 1 Eric Prydz Show4,7k
  4. Last Night On Earth – 4,7k
  5. Kryteria Radio – 3,6k
  6. A State Of Trance – 3,3k
  7. Heldeep Radio – 3,2k
  8. 1001Tracklists Exclusive Mix – 3,2k
  9. BBC Radio 1 – 2,9k
  10. Rave Culture Radio – 2,8k

Co jeszcze znajdziecie w raporcie?

W dalszej części dokumentu znajdziecie kolejne dziesiątki, a czasem nawet setki pozycji w poszczególnych kategoriach. Oprócz tego znajdziecie zestawienie prezentujące najpopularniejszych użytkowników, gdzie wygrywający je Pjanoo wykręcił kosmiczną liczbę ponad 141 tysięcy utworów dodanych w ramach playlist w ciągu 365 dni. To się nazywa bycie nerdem 😉

Kolejne ciekawe informacje to zestawienie najpopularniejszych utworów w danych gatunkach, czy najdłużej utrzymujących się w notowaniach i wiele więcej smaczków. Koniecznie zajrzyjcie na 1001Tracklists.com, jeśli jesteście ciekawi wszystkich szczegółów, których tutaj nie poruszyliśmy.

1001Tracklists odpowiada również za jeden z najlepiej oddających rzeczywistość w światku producentów ranking – Top 101 Producers, gdzie głównym kryterium jest rzeczywista ilość supportów (odtworzeń) utworów zanotowanych na tracklistach serwisu. Ubiegłoroczne wyniki znajdziecie poniżej.

Spotify Top 100