Na początku września huragan Dorian uderzył z ogromną siłą w Bahamy. Wielu ludzi zginęło lub zostało bez dachu nad głową. Wyspa została prawie doszczętnie zniszczona. Był to najsilniejszy huragan (piąta, najwyższa kategoria w skali Saffira-Simpsona) w historii, jaki uderzył w Bahamy – państwo zamieszkałe przez blisko 390 000 mieszkańców.
Na tragedię tą obojętny nie został Insomniac, czyli promotor i organizator wydarzeń związanych z muzyką elektroniczną. Firma posiada prawa między innymi do słynnego EDC Las Vegas, gdzie bilety rozchodzą się jak ciepłe bułeczki każdego roku (a na edycję 2020 rozeszły się w… 48 godzin), czy też odpowiada za dobrze znaną polskiej publiczności markę Dreamstate.
Według szacunków służb bezpieczeństwa bez schronienia na Bahamach pozostało około 70 tysięcy osób, i wobec tego amerykańska korporacja postanowiła dołożyć coś od siebie po to, aby ten bilans zmniejszyć. W celu pomocy poszkodowanym mieszkańcom wyspy agencja przekazał 5 tysięcy nowoczesnych namiotów, dzięki którym rodziny będą miały gdzie mieszkać.
Shiftpods to nowoczesne namioty Insomniac, które w swoim wyposażeniu mają klimatyzację i dostęp do gniazdek elektrycznych. Każdego roku firma ma za zadanie stworzyć miasteczko festiwalowe na swoją flagową imprezę EDC Las Vegas – a więc firma wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w tej dziedzinie, aby pomóc potrzebującym.
Insomniac dostarczył już prawie 1000 namiotów do tego regionu. Ponieważ roboty nie brak, członkowie zespołu logistycznego przedsiębiorstwa dodatkowo szkolą rodziny w zakresie ustawiania i konserwacji specjalnych namiotów. Na festiwalu zazwyczaj mieszka w nich sześć osób, ale – jak pokazała bahamska praktyka – nawet większe rodziny mogły tam wygodnie mieszkać.
Koncepcja ma kosztować ponad milion dolarów. Insomniac zbiera dodatkowe fundusze między innymi poprzez GoFundMe (amerykańska platforma crowdfundingowa). Firma twierdzi, że darowizny zostaną przeznaczone na opłacenie „generatorów, urządzeń do oczyszczania wody, pościeli, przyborów toaletowych i innych materiałów eksploatacyjnych, które pomogą stworzyć zrównoważone środowisko życia dla rodzin”.
Jest to naprawdę kapitalna inicjatywa ze strony Insomniac, która pokazuje wielkie serce ludzi działających w branży EDM. Niezależnie od tego, czy to prawdziwy odruch od serca, czy zagrywka marketingowa – szanujemy!